BNP Paribas ma dla nas kilka informacji. Niektóre mogą zaskoczyć
Okazuje się, że Polacy uwielbiają płatności odroczone. Przynajmniej według najnowszego raportu BNP Paribas. Co czwarty z badanych, wybiera kartę kredytową.

81% Polaków w ciągu ostatniego roku skorzystało z odroczenia płatności, a co czwarty wybrał kartę kredytową jako preferowaną metodą płatności - tak wynika z badania BNP Paribas, które przeprowadzono wśród młodych osób. Zgromadzone dane pokazały, że Polacy coraz to chętniej i częściej sięgają po rozwiązania oferujące elastyczne metody płatności.
Karta kredytowa wciąż w łaskach
I to właśnie karta kredytowa jest jednym z najczęściej wybieranych narzędzi płatniczych. Być może dlatego, że wciąż posiada wiele zalet - jest wszechstronna i posiada dodatkowe benefity. 25% ankietowanych używało karty kredytowej w 2024 roku. Karty posiadają też coraz więcej benefitów, takich jak chociażby bezpłatne ubezpieczenie podróżne, programy lojalnościowe, usługi umożliwiające skorzystanie z saloników lotniskowych w przypadku opóźnienia lotu oraz wiele innych.



W bezpośrednich rozmowach z klientami często pozytywnie zaskakuje ich, jak wiele dodatkowych korzyści wiąże się z korzystaniem z karty kredytowej. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że karty oferują nie tylko odroczenie płatności, ale również szereg usług, które podnoszą ich komfort i bezpieczeństwo czy oferują atrakcyjne bonusy, takie jak ubezpieczenie podróżne czy dostęp do programów lojalnościowych.
– podkreśla Doradca Klienta z Banku BNP Paribas.
Płatności odroczone to także wygoda
Płatności odroczone to rozwiązanie finansowe, które umożliwia przesunięcie płatności za zakupy na późniejszy termin. To rozwiązanie trafia idealnie w gusta młodszego pokolenia, które przecież zawsze się spieszy, ale też i preferuje elastyczne metody zarządzania wydatkami. Młodzi konsumenci doceniają ten typ płatności, bowiem nie dość, że nie muszą czekać na to aż przyjdzie im pensja, to jeszcze mogą cieszyć się zakupami bez angażowania domowego budżetu.
Wraz z rosnącą popularnością tego typu usług, coraz ważniejsza jest kwestia edukacji finansowej. BNP Paribas stworzył w tym celu "Szkołę jazdy z kartą kredytową", która promuje odpowiedzialne korzystanie z nowoczesnych płatności.