Nest Bank wprowadza push bezpieczeństwa

Oszustwa na pracownika banku to prawdziwa plaga. Kolejną instytucją finansową, która stworzyła dodatkowy mechanizm chroniący przed takim zagrożeniem jest Nest Bank. W jego aplikacji działa już push bezpieczeństwa.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Nest Bank wprowadza push bezpieczeństwa

Wykorzystanie bramek internetowych pozwala oszustom podszywać się pod prawdziwe, oficjalne numery telefonów różnych firm i instytucji, a najczęściej na celownik brane są banki. Nieświadomy niczego klient jest przekonany, że rozmawia z prawdziwym konsultantem, gdy w rzeczywiści z drugiej strony linii czai się oszust podstępem wykradający dane osobowe i dostępowe. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Klienci Nest Banku mogą już weryfikować pracowników banku za pomocą aplikacji mobilnej. Rozwiązanie ma zwiększyć poczucie bezpieczeństwa klientów oraz ograniczyć próby wyłudzeń i oszustw. 

Push Bezpieczeństwa umożliwia klientom Nest Banku błyskawiczną weryfikację dzwoniącego pracownika banku. Na prośbę klienta, podczas rozmowy telefonicznej, pracownik może wysłać powiadomienie push w aplikacji mobilnej Nest Banku i potwierdzić tym samym swoją tożsamość. 

Działa to w obie strony. Konsultant również może skorzystać z tej funkcji i podczas rozmowy wysłać klientowi powiadomienie push, aby zweryfikować jego tożsamość. Dzięki temu, klient ma możliwość potwierdzenia swoich danych bez ujawniania ich przez telefon. 

Nest Bank zachwala, że wprowadzona przez niego mobilna weryfikacja w aplikacji jest szybka, wygodna, bezpieczniejsza i bardziej efektywna – zarówno dla klientów, jak i konsultantów. Ogranicza potencjalne zagrożenia i zwiększa bezpieczeństwo podczas rozmowy. 

Nest Bank wprowadza push bezpieczeństwa

Jak push bezpieczeństwa działa w praktyce?

Wykorzystanie nowej funkcji jest bardzo proste:

  • Podczas rozmowy z pracownikiem Nest Banku należy poprosić o weryfikację jego tożsamości. Po chwili w aplikacji mobilnej pojawi się powiadomienie z danymi pracownika
  • Jeśli dane są zgodne (takie, jakie podał pracownik), należy potwierdzić je w aplikacji, a następnie kontynuować rozmowę.
  • Jeśli pracownik odmówi weryfikacji lub dane będą niepoprawne, trzeba natychmiast się rozłączyć i bezzwłocznie zgłosić sprawę na infolinii Nest Banku.