Santander Bank Polska – pilny komunikat dla klientów

Klienci Santander Banku powinni mieć się na baczności. CSIRT KNF alarmuje, że ktoś podszywa się pod instytucję, by wyłudzać loginy i hasła. 

Dominik Krawczyk (dkraw)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Santander Bank Polska – pilny komunikat dla klientów

Fałszywe reklamy w mediach społecznościowych, prowadzące do równie fałszywych stron bankowych, to niezbyt oryginalna, ale bezapelacyjnie skuteczna metoda phishingu. Dlatego przestrzegać po prostu trzeba. Tym razem alarm obejmuje klientów Santander Banku Polska.

Dalsza część tekstu pod wideo

CSIRT KNF przestrzega, że ktoś sklonował witrynę tej właśnie instytucji i kusząc rzekomym bonusem w kwocie 1000 zł, zachęca do zalogowania na sfabrykowanej stronie. Co za tym idzie, kradnie dane.

Zauważmy, zastosowana sztuczka może być tym bardziej myląca, że sam Santander Bank również ma w tej chwili promocję, w ramach której pozwala na zdobycie dodatkowych środków. Wprawdzie nie 1000, lecz 400 zł, ale jednak.

Niemniej tego rodzaju kampanie nie wyglądają tak, że wystarczy się zalogować i po sprawie. Bank chce skłonić klientów do zwiększonej aktywności, więc premia dotyczy jedynie kont nowych i do tego spełniających konkretne warunki operacyjne, np. limit płatności bezgotówkowych.

Santander Bank Polska – pilny komunikat dla klientów

Oczywiście chyba nie trzeba dodawać, by nie dać się przestępcom nabić w butelkę, a w razie czego skontaktować z infolinią banku i błyskawicznie zmienić hasło dostępowe.