Santander ma pilny komunikat. Trudno o bardziej aktualny

Bank Santander w trosce o swoich klientów wydał kolejny komunikat, odnośnie bezpieczeństwa. “Oszuści nagminnie podszywają się pod nasz bank”. Teraz, w okresie przedświątecznym, przestępcy liczą na naszą nieuwagę i większe niż dotąd zabieganie.

Anna Kopeć (AnnaKo)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Santander ma pilny komunikat. Trudno o bardziej aktualny

Nie klikajcie w podejrzane linki

Jak widać, nadal istnieje potrzeba powtarzania tej frazy. Im bardziej będzie ona dla nas naturalna, tym bezpieczniejsze będą nasze oszczędności. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Wiemy, że możecie otrzymywać wiadomości e-mail oraz SMS, w których oszuści podszywają się pod nasz bank, informują o konieczności aktualizacji danych, czy ponownie rejestracji. W wiadomości znajduje się link, dzięki któremu zostajecie przekierowani do strony podszywającej się pod stronę naszej bankowości internetowej, po wpisaniu na niej danych do logowania, trafiają one w ręce przestępców. Nie klikajcie w podejrzane linki

- alarmuje bank Santander na swoim profilu na Facebooku. 

Jak się zatem uchronić przed tym niebezpiecznym i wielce podstępnym procederem? Otóż, bank dzieli się z nami 5 ważnymi zasadami. Jeśli będziemy je stosować, nie tylko nie damy się okraść, ale naprawdę utrudnimy przestępcom działanie. 

5 zasad bezpieczeństwa: 

  1. Nie klikajcie w linki i nie skanujcie QR kodów w wiadomościach od nieznanych nadawców.
  2. Zawsze sprawdzajcie adresy stron, na których podajecie poufne dane. Prawdziwe strony banku to: santander.pl, centrum24.pl.
  3. Pamiętajcie, że bank nie wysyła SMS-ów z linkami.
  4. Jeżeli otrzymacie podejrzaną wiadomość, zgłoście ją do banku.
  5. Bank nigdy nie prosi o logowanie się do bankowości internetowej poprzez wysyłanie linków w wiadomości SMS lub e-mail prowadzących do serwisów transakcyjnych.