Santander ostrzega przed takimi atakami. Właśnie teraz przechodzi fala
Coraz częściej się zdarza, że w nagraniu głosowym słyszymy głos naszej bliskiej osoby. Jak sprawdzić, czy nie mamy do czynienia z oszustwem?

Santander ostrzega przed tymi telefonami
Bank Santander nieustannie przestrzega klientów przed wyłudzeniami pieniędzy. Tym razem, chodzi o oszustwa dokonywane przez telefon. Mogą to być fałszywe nagrania wideo oraz wiadomości głosowe, w których wykorzystują głosy naszych bliskich.
Istotne jest to szczególnie teraz, w okresie przedświątecznym. Oszuści właśnie w tym czasie atakują intensywniej i bazują na naszej empatii. Bardzo często wykorzystują też rozmaite świąteczne promocje, aby pozyskać dane klientów. Powinniśmy zachować czujność i zapoznawać się na bieżąco z apelami bankowymi.



Dostajesz podejrzany telefon z pilną prośbą o pieniądze? To naprawdę twardy orzech do zgryzienia, ale musisz zachować czujność, inaczej przestępcy zgarną niezłe kokosy. Przestępcy mogą tworzyć fałszywe nagrania wideo lub wiadomości głosowe, w których wykorzystują wizerunki członków Twojej rodziny lub sławnych osób.
- ostrzega Sandander Bank Polska na Facebooku.
Takie filmiki i nagrania są naprawdę trudne do rozpoznania, ale warto wbić sobie w pamięć kilka prostych zasad:
- Weryfikuj wszystkie informacje w kilku niezależnych źródłach.
- Uważaj na reklamy, na których znane osoby reklamują inwestycje.
- Ustal z najbliższymi „hasło”, o które poprosisz, gdy pojawią się wątpliwości, czy na pewno rozmawiasz z członkiem rodziny.
- Nie wierz w Bajki!
Wszelkie te ostrzeżenia powstały w ramach kampanii o bezpieczeństwie w sieci pt. Nie wierz w Bajki!