Santander ostrzega przed takimi atakami. Właśnie teraz przechodzi fala

Coraz częściej się zdarza, że w nagraniu głosowym słyszymy głos naszej bliskiej osoby. Jak sprawdzić, czy nie mamy do czynienia z oszustwem? 

Anna Kopeć (AnnaKo)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Santander ostrzega przed takimi atakami. Właśnie teraz przechodzi fala

Santander ostrzega przed tymi telefonami

Bank Santander nieustannie przestrzega klientów przed wyłudzeniami pieniędzy. Tym razem, chodzi o oszustwa dokonywane przez telefon. Mogą to być fałszywe nagrania wideo oraz wiadomości głosowe, w których wykorzystują głosy naszych bliskich. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Istotne jest to szczególnie teraz, w okresie przedświątecznym. Oszuści właśnie w tym czasie atakują intensywniej i bazują na naszej empatii. Bardzo często wykorzystują też rozmaite świąteczne promocje, aby pozyskać dane klientów. Powinniśmy zachować czujność i zapoznawać się na bieżąco z apelami bankowymi. 

Dostajesz podejrzany telefon z pilną prośbą o pieniądze? To naprawdę twardy orzech do zgryzienia, ale musisz zachować czujność, inaczej przestępcy zgarną niezłe kokosy. Przestępcy mogą tworzyć fałszywe nagrania wideo lub wiadomości głosowe, w których wykorzystują wizerunki członków Twojej rodziny lub sławnych osób.

- ostrzega Sandander Bank Polska na Facebooku. 

Takie filmiki i nagrania są naprawdę trudne do rozpoznania, ale warto wbić sobie w pamięć  kilka prostych zasad:

  • Weryfikuj wszystkie informacje w kilku niezależnych źródłach.
  • Uważaj na reklamy, na których znane osoby reklamują inwestycje.
  • Ustal z najbliższymi „hasło”, o które poprosisz, gdy pojawią się wątpliwości, czy na pewno rozmawiasz z członkiem rodziny.
  • Nie wierz w Bajki!

Wszelkie te ostrzeżenia powstały w ramach kampanii o bezpieczeństwie w sieci pt. Nie wierz w Bajki!