Klienci 174 banków zagrożeni. Można stracić wszystkie oszczędności
Oszuści wzięli na celownik nową grupę klientów polskich instytucji finansowych – chodzi o osoby korzystające z usług banków należących do Grupy SGB. Przestępcy próbują wyłudzić od nich dane dostępowe do konta.

Ataki na klientów PKO BP, Santander Bank czy Millennium są już codziennością, a klienci tych banków mieli okazję przywyknąć do kolejnych prób oszustw. Internetowi przestępcy wzięli więc sobie za cel całkiem pokaźną, ale dotąd nieatakowaną grupę klientów korzystających z usług banków spółdzielczych należących do Grupy SGB. Spółdzielcza Grupa Bankowa zrzesza obecnie 174 Banki Spółdzielcze oraz SGB-Bank SA.
Przed nowym atakiem phishingowym ostrzegają specjaliści z CSIRT KNF. Na losowe numery telefonów komórkowych rozsyłane są wiadomości SMS sugerujące, że nadawcą jest Spółdzielcza Grupa Bankowa.



Oszuści w treści wiadomości informują o konieczności zweryfikowania konta, w celu uniknięcia blokady. To częsty motyw ataków, w którym oszuści wzbudzają niepokój klientów – zagrożenie blokadą konta wygląda poważnie i może skłaniać do nieprzemyślanych działań.
W treści SMS-a pojawia się odnośnik do strony udającej bankowość internetową Grupy SGB, choć oczywiście adres jest fałszywy. Cyberprzestępcy na niebezpiecznej, ale utrzymanej w kolorach SGB stronie wyłudzają poświadczenia logowania klientów, login i hasło do konta. Oczywiście w żadnym wypadku nie należy wypełniać tych formularzy, bo w ten sposób przestępcy zdobędą dostęp do bankowości internetowej ofiary.
Zachowajcie ostrożność i pamiętajcie, aby dokładnie weryfikować adres strony, na której się znajdujecie