DAJ CYNK

Bank Millenium pręży muskuły. Klienci pokochali ten rodzaj płatności

Marian Szutiak

Płatności bezgotówkowe

Bank Millenium pręży muskuły. Klienci pokochali ten rodzaj płatności

Bank Millennium chwali się, że już ponad 200 tysięcy jego klientów korzysta z płatności zbliżeniowych BLIK, wprowadzonych w lipcu ubiegłego roku.

Bank Millennium był jednym z pierwszych, który udostępnił płatności zbliżeniowe BLIK swoim klientom. W ciągu kilku miesięcy rozwiązanie to zdobyło popularność i obecnie korzysta z niego prawie 216 tysięcy klientów tego banku. Od lipca 2021 roku zrealizowali oni w ten sposób prawie 4,3 mln transakcji o wartości ponad 166 mln zł.

Jako pierwsi na rynku rozpoczęliśmy udostępnianie płatności zbliżeniowych BLIK. Widzimy, że to rozwiązanie bardzo dobrze przyjęło się na rynku i budzi duże zainteresowanie wśród klientów. BLIKIEM zbliżeniowo mogą płacić wszyscy użytkownicy naszej aplikacji, którzy mają urządzenia wyposażone w system operacyjny Android oraz NFC. Mamy nadzieję, że dzięki takim rozwiązaniom płacenie telefonem wejdzie na stałe do naszej codzienności.

– powiedziała Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium

Zobacz: Klienci Banku Millennium lubią tę funkcję
Zobacz: Bank Millennium wprowadza e-vouchery na gry, multimedia i aplikacje

BLIK zbliżeniowy umożliwia płacenie za zakupy w sklepach stacjonarnych podobnie jak kartami płatniczymi. By zacząć korzystać z płatności wystarczy prosta, jednorazowa aktywacja w aplikacji bankowej. Nie wymaga ona podpinania karty płatniczej. Po aktywacji w ustawieniach usługi klient może zmienić źródło płatności na inny niż domyślne konto bieżące, również konto karty kredytowej. Podczas płatności nie trzeba logować się do aplikacji, nie jest też konieczne nawet połączenia z Internetem czy siecią komórkową. Usługa jest dostępna dla urządzeń wyposażonych w system operacyjny Android i funkcję NFC (Near Field Communication).

Bank Millennium BLIK zbliżeniowy baner

Bank Millennium wprowadził ostatnio usprawnienie dla klientów, którzy autoryzują płatności zbliżeniowe BLIKIEM za pomocą PIN-u do aplikacji. Teraz autoryzacja PIN-em jest wymagana, jeśli klient:

  • wykonuje pierwszą transakcję po włączeniu tej metody autoryzacji,
  • płaci jednorazowo powyżej 100 zł,
  • przekroczy kwotę 600 zł, robiąc kilka mniejszych transakcji (od momentu ostatniego wprowadzenia PIN-u).

Dzięki temu klienci, którzy autoryzują takie transakcje PIN-em, mogą to robić wygodniej i sprawniej niż dotychczas – wystarczy tylko odblokować telefon i przyłożyć do terminala.

BLIK coraz popularniejszy

W ostatnich miesiącach rekordową popularnością cieszą się również inne usługi BLIK. 1,2 mln użytkowników aplikacji mobilnej Banku Millennium skorzystało z niego przynajmniej raz od początku tego roku. Tylko w 1 kwartale 2022 roku wykonali oni ponad 28,6 mln transakcji BLIK. Liczba przelewów BLIK na telefon zleconych przez użytkowników Banku Millennium wzrosła o 107% w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku.

BLIK w ramach swoich usług oferuje wygodne płatnościami w sieci oraz stacjonarne, przelewy na numer telefonu, wystawanie elektronicznych czeków oraz wpłaty i wypłaty z bankomatów bez konieczności używania karty płatniczej.

Zobacz: BLIK sypie nagrodami. Można zgarnąć fortunę
Zobacz: BLIK zalicza udany początek roku. Duże wzrosty w 1Q2022

Ankieta
34%
18%
47%
1%

Wszystkich głosujących: 587

Źródło ankiety: Bank Millenium pręży muskuły. Klienci pokochali ten rodzaj płatności

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Robson90 / Shutterstock.com, Bank Millennium

Źródło tekstu: Bank Millennium