Debiutuje Click to Pay, system płatności w internecie za pomocą kilku kliknięć
Firmy American Express, Discover, Mastercard i Visa poinformowały o rozpoczęciu przygotowań technicznych do wdrożenia na skalę globalną „Click to Pay”, czyli rozwiązania do dokonywania płatności za zakupy w internecie za pomocą kilku kliknięć.

Dzięki wykorzystaniu standardu branżowego EMM Secure Remote Commerce rozwiązanie to będzie dostępne na początku w krajach takich jak Arabia Saudyjska, Australia, Brazylia, Hongkong, Irlandia, Kanada, Katar, Kuwejt, Malezja, Meksyk, Nowa Zelandia, Singapur, Wielka Brytania i Zjednoczone Emiraty Arabskie. Jego udostępnienie planowane jest także w kolejnych regionach świata.



Click to Pay bezpieczna metoda dokonywania płatności za zakupy internetowe za pośrednictwem przeglądarki internetowej, serwisów mobilnych czy aplikacji, na dowolnym urządzeniu z dostępem do internetu. Metoda ta eliminuje konieczność wpisywania numerów kont, kart i innych informacji podczas płatności.
Rozwiązanie jest wzorowane na działaniu terminali w sklepach stacjonarnych, gdzie jedno urządzenie akceptuje wszystkie rodzaje kart. Click to Pay ma na celu umożliwienie konsumentom dokonywania płatności za zakupy online w dowolnym środowisku lub sieci w jednolity i prosty sposób.
Zobacz: Revolut wprowadził w Polsce funkcję Rewards, czyli rabaty wybranych marek
Zobacz: Kolejny bank dostępny w bankowości elektronicznej Banku Millennium
American Express, Discover, Mastercard i Visa ogłosiły to rozwiązanie w Stanach Zjednoczonych w październiku 2019 r. Od tego czasu ponad 10 tys. sprzedawców i firm udostępniło swoim klientom opcję płatności za pomocą kilku kliknięć. Dla sprzedawców, którzy akceptują tego rodzaju płatności, rozwiązanie może ograniczyć odsetek porzucanych koszyków, a jednocześnie umożliwić integrację wielu kart, co oznacza szybszą obsługę płatności.
Aby zwiększyć grono sprzedawców stosujących to rozwiązanie, każda sieć przetwarzania płatności podjęła współpracę ze swoimi dostawcami usług płatniczych, platformami i centrami autoryzacyjnymi w celu przygotowania się do wdrożenia procesu płatności obsługującego wszystkie uczestniczące sieci.
Kiedy w Polsce?
W Polsce Mastercard będzie nadal rozwijać swoją strategię płatności w handlu cyfrowym, wykorzystując sprawdzone produkty i technologie, m.in. znany wśród e-konsumentów portfel cyfrowy Masterpass. Wdrożenie Click to Pay w Polsce jest planowane, ale w późniejszym i na razie bliżej nieokreślonym czasie.