DAJ CYNK

Nowości BLIK w Getin Banku: Prośba o przelew i Podział rachunku

Marian Szutiak

Płatności bezgotówkowe

Getin Bank BLIK Prośba o przelew Podział rachunku

Prośba o przelew i Podział rachunku to nowe usługi udostępnione w ramach płatności BLIK klientom Getin Banku. Są one dostępne w aplikacji mobilnej banku, razem z Przelewami na telefon BLIK.

Wdrożenie Prośby o Przelew i Podziału rachunku to dobra wiadomość dla fanów BLIKA, których regularnie przybywa wśród naszych Klientów. To dwie bardzo praktyczne usługi. Jesteśmy przekonani, że nasi Klienci szybko staną się ich entuzjastami. Z naszych obserwacji wynika, że użytkownicy bankowości mobilnej doceniają wszelkiego rodzaju nowości ułatwiające wykonywanie codziennych czynności, a takie właśnie są nowe usługi BLIKA.

- powiedział Wojciech Tomasik, Członek Zarządu Getin Noble Banku

Zobacz: Aplikacje Getin Noble Banku dostępne w Huawei AppGallery, wkrótce też w wersji HMS
Zobacz: Getin Bank wprowadza kartę Mastercard dla fanów gry League of Legends

Przelewy na telefon BLIK to obecnie druga, po płatnościach w Internecie, najpopularniejsza funkcja BLIKA. W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2020 roku użytkownicy wykonali już łącznie blisko 30 mln takich transakcji. Prośba o przelew to innowacyjne uzupełnienie tego popularnego sposobu przekazywania sobie pieniędzy.

Użytkownicy chcą rozliczać się między sobą szybko i przede wszystkim bezgotówkowo. Prośba o przelew to idealne rozwiązanie. Kiedy jedna osoba zapłaci w imieniu kilku, może bardzo szybko wysłać prośbę o zwrot konkretnej kwoty, bezpośrednio z poziomu aplikacji bankowej. To po prostu bardzo wygodne. Jestem pewien, że klienci Getin Banku bardzo szybko docenią wygodę tego nowego wymiaru rozliczeń, tym bardziej, że otrzymują od razu najbardziej zaawansowaną opcję tego rozwiązania, a więc nie tylko możliwość wysłania prośby o przelew, ale też podzielenia większej kwoty na kilka osób.

- skomentował Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA

Prośba o przelew umożliwia użytkownikowi aplikacji Getin Mobile wysyłanie oraz odbieranie próśb o przelewy. Co ważne, nie trzeba znać numeru rachunku - wystarczy jedynie numer telefonu. Odbiorca prośby może ją zaakceptować i wtedy pieniądze zostaną natychmiast przekazane nadawcy. Otrzymana prośba może także zostać odrzucona lub zignorowana. Po 72 godzinach oczekująca prośba o przelew wygasa. Pojedyncza prośba może wynosić do 500 zł.

Podział rachunku to funkcja, która umożliwia określenie wśród swoich kontaktów grupy odbiorców, a następnie równy podział rachunku lub przypisanie poszczególnym osobom konkretnych kwot. Pomysłodawca podziału rachunku może w tych wyliczeniach uwzględnić także siebie. To prosta i przydatna opcja ułatwiająca płatności w sytuacjach, gdy na przykład trzeba podzielić rachunek w restauracji czy rozliczyć wydatki ze współlokatorami bez konieczności późniejszego upominania się o pieniądze.

Getin Mobile BLIK

Warunkiem korzystania z powyższych usług jest zainstalowanie aplikacji banku i aktywny BLIK oraz wyrażenie zgody na dostęp do kontaktów. Prośby o przelew BLIK można wysyłać do osób, które mają BLIKA i konto w banku oferującym tę usługę. Rachunek można podzielić z osobami, które także spełniają powyższe warunki.

Zobacz: BLIK podsumowuje 3Q2020: 6 milionów aktywnych użytkowników 110 mln transakcji o wartości prawie 15 mld zł
Zobacz: Konto Apple ID można teraz doładować BLIKIEM

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: informacja prasowa