Castorama zmienia reguły gry. Od 24 stycznia klienci mogą się zdziwić
Castorama zmienia się z myślą o swoich klientach oraz dostawcach. 24 stycznia został uruchomiony marketplace, zamiast sklepu internetowego. Tym samym na rynku pojawił się kolejny gracz, który będzie konkurował z Allegro.

To dość znacząca zmiana w rozwoju firmy. Marketplace (czyli elektroniczna platforma sprzedażowa) to inaczej strona internetowa, na której produkty może oferować wielu sprzedawców jednocześnie. Aby to sobie lepiej wyobrazić, można przyrównać taką platformę do tradycyjnego targowiska, które to w jednym miejscu zrzesza licznych handlarzy oraz ich klientów.
Castorama Polska przekształciła swój sklep w takie właśnie miejsce, w którym będą oferowane także produkty partnerów firmy. Dla konsumenta to może być prawdziwy raj. Oznacza to bowiem, że wkrótce znajdziemy tam ponad 500 tysięcy nowych produktów. Wszystkie będą pochodziły od zweryfikowanych sprzedawców zewnętrznych.



Do tego przedsięwzięcia została wykorzystana, należąca do właściciela Castoramy, platforma technologiczna Kingfisher, zbudowana we współpracy z firmą Mirakl.
Tego typu marketplace'y to obecnie jeden z najważniejszych motorów rozwojowych giganta sprzedażowego. A uruchomienie platformy w Polsce jest niczym innym, jak zwieńczeniem sukcesów tego przedsięwzięcia w innych krajach. Przypomijmy, że podobne platformy działają z sukcesami w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, Turcji oraz Portugalii.
Castorama nie była pierwsza, jeśli chodzi o przyjęcie tego typu strategii sprzedażowej. Wystarczy wziąć jako przykład mOkazje zakupy - wspólne przedsięwzięcie mBanku oraz Morele lub marketplace Kauflanda.
Castorama jest w Polsce od 1997 roku. Firma ma ponad 100 sklepów stacjonarnych na terenie naszego kraju. Jest częścią międzynarodowej spółki Kingfisher.