PKO BP naliczy klientom dodatkową opłatę? Wyjaśniamy
Klienci PKO BP muszą mieć się na baczności. Użytkownicy największego banku w Polsce ponownie trafili na celownik cyberoszustów.

Cyberoszuści nie odpuszczają. Z danych wynika, że każdego roku rośnie liczba ataków i prób wyłudzeń danych. Nic dziwnego, że oszuści biorą na celownik szczególnie duże i popularne usługi oraz firmy. W tym przypadku próbują wrobić klientów największego w Polsce banku, czyli PKO BP.
Atak na klientów PKO BP
Firma Cyber Rescue ostrzega przed e-mailami, które trafiają na skrzynki Polaków. To klasyczny atak phishingowy, który ma spowodować panikę oraz szybką i nieprzemyślaną reakcję.



W treści wiadomości oszuści informują o rzekomo nowych zasadach, w związku z którymi konieczne jest włączenie dodatkowych zabezpieczeń na koncie. Jeśli tego nie zrobimy, to bank obciąży nas opłatą manipulacyjną w wysokości 145,95 euro. W treści znajduje się też link do zalogowania się w serwisie iPKO.
W rzeczywistości odnośnik prowadzi do fałszywej strony. Wygląda ona jak serwis bankowy PKO BP, ale ma na celu wyłudzenie naszych danych logowania. Stąd już krótka droga to utraty pieniędzy.
Nie dajcie się nabrać. Pamiętajcie o kilku podstawowych zasadach, jak sprawdzenie dokładnie nadawy wiadomości czy też kontrolowanie adresu URL strony logowania. Przede wszystkim pamiętajcie jednak, że banki w swoich oficjalnych komunikatach nie podają linków do swoich stron, nie proszą też o żadne kody. Tak działają tylko oszuści.