Quick Charge 3.0 w aucie - test ładowarek samochodowych Aukey [konkurs]

Jedną z największych bolączek współczesnych smartfonów jest zasilający akumulator, który szybko pustoszeje, gdy intensywnie korzystamy z naszych urządzeń mobilnych. Musimy wtedy sięgać po ładowarkę, która pozwoli uzupełnić energię zgromadzoną w baterii. Podczas podróży przydatna może być ładowarka samochodowa, podłączana do gniazda zapalniczki. Dwa takie urządzenia firmy Aukey trafiły do naszych testów. Zapraszamy do zapoznania się z poniższą recenzją, zachęcamy również do jej komentowania.

Marian Szutiak (msnet)
46
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Quick Charge 3.0 w aucie - test ładowarek samochodowych Aukey [konkurs]

Wygląd i specyfikacja

Obie opisywane w tej recenzji ładowarki samochodowe są podłączane do gniazda zapalniczki i mogą być zasilane napięciem z zakresu 12-24 V. To, co je różni, to rozmiary i liczba gniazd USB, które można wykorzystać do ładowania urządzeń mobilnych – smartfonów, tabletów itp.

Dalsza część tekstu pod wideo

[parallax:/images/articles/aukey-cc-s1-cc-t11/aukey-cc-s1-cc-t11_08.jpg]

Aukey CC-S1

Pierwsza z ładowarek, model CC-S1, ma obudowę pokrytą czarnym, błyszczącym lakierem i jest bardzo mała – niemal w całości mieści się w samochodowym gniazdku zapalniczki, z którego jest zasilana. Jej wymiary, podawane przez producenta, to 25 x 25 x 41 mm, a masa to zaledwie 15 g.

Quick Charge 3.0 w aucie - test ładowarek samochodowych Aukey [konkurs]

Ładowarka wyposażona została w dwa porty USB-A, które dają na wyjściu prąd o natężeniu 2,4 A każdy, przy napięciu 5 V. Łącznie, do ładowania dwóch urządzeń, możemy wykorzystać prąd o maksymalnej mocy 24 W.

Quick Charge 3.0 w aucie - test ładowarek samochodowych Aukey [konkurs]
Quick Charge 3.0 w aucie - test ładowarek samochodowych Aukey [konkurs]

Aukey CC-T11

Lepiej wyposażona jest druga z ładowarek samochodowych, która trafiła do moich testów. Ona także ma dwa porty USB-A dające na wyjściu prąd o maksymalnym natężeniu 2,4 A każdy (przy napięciu 5 V), ale jest tu również trzecie gniazdo USB-A z obsługą szybkiego ładowania Quick Charge 3.0. Może on dać na wyjściu prąd elektryczny o następujących parametrach 3,6V-6,5V/3A, 6,5V-9V/2A, 9V-12V/1,5A. Maksymalna moc ładowarki to 42 W.

Quick Charge 3.0 w aucie - test ładowarek samochodowych Aukey [konkurs]

Model CC-T11 jest z oczywistych względów większy niż CC-S1 (3 porty USB-A). Jej wymiary to 32,5 x 32,5 x 62,5, przy masie 27 g. To urządzenie także zostało pokryte czarnym, błyszczącym lakierem. W celu łatwego rozróżnienia portu z Quick Charge 3.0, jego wnętrze jest pomarańczowe. Pozostałe porty są zielone.

Quick Charge 3.0 w aucie - test ładowarek samochodowych Aukey [konkurs]
Quick Charge 3.0 w aucie - test ładowarek samochodowych Aukey [konkurs]

Ładowarki samochodowe w praktyce

Quick Charge 3.0 w aucie - test ładowarek samochodowych Aukey [konkurs]

Testy ładowarek samochodowych marki Aukey prowadziłem przy wykorzystaniu smartfonu Samsung Galaxy Note10, który wspiera szybkie ładowanie o mocy do 25 W. To więcej, niż oferują testowane urządzenia (maksymalnie 18 W w CC-T11). Dodatkowo posłużyłem się smartfonem Honor 20 Pro. Parametry prądu na wyjściu z ładowarek mierzyłem miernikami Keweisi. Trudno je uznać za profesjonalny sprzęt, dlatego też do przedstawionych poniżej wyników należy podejść z pewną rezerwą, gdyż wartości te mogą mniej lub bardziej odbiegać od rzeczywistych.

[parallax:/images/articles/aukey-cc-s1-cc-t11/aukey-cc-s1-cc-t11_06.jpg]

Aukey CC-S1

Samsung Galaxy Note10 był ładowany prądem o maksymalnej mocy wynoszącej zaledwie 5,10 W (5,10 V/1,00 A). Honor 20 Pro efektywniej współpracował z ładowarką, wyciągając z niej maksymalnie 8,72 W (5,10 V/1,71 A). Druga wartość stanowi 72,7% maksymalnej mocy oferowanej przez pojedynczy port USB tej ładowarki.

Quick Charge 3.0 w aucie - test ładowarek samochodowych Aukey [konkurs]

Gdy do ładowarki podłączyłem oba smartfony jednocześnie, całkowity prąd ładowania osiągnął maksymalną moc 12,86 W (5,09 v/0,97 A + 5,08 V / 1,56 A, 53,58% mocy maksymalnej).

Quick Charge 3.0 w aucie - test ładowarek samochodowych Aukey [konkurs]

Aukey CC-T11

Testowanie drugiej ładowarki zacząłem od sprawdzenia portu wspierającego Quick Charge 3.0. Bateria w Samsungu Galaxy Note10 był ładowany prądem o maksymalnej mocy 16,04 W (9,22 V/1,74 A) – to 91,1% maksymalnej mocy oferowanej przez to gniazdo. W przypadku Honora 20 Pro prąd ładujący miał maksymalną moc 15,51 W (9,18 V/1,69 A). Parametry prądu ładowania przy użyciu gniazda QC 3.0 w zasadzie nie zmieniły się po podłączeniu innego telefonu do któregoś z pozostałych portów USB.

Quick Charge 3.0 w aucie - test ładowarek samochodowych Aukey [konkurs]

Dwa pozostałe porty ładowały akumulatory w użytych smartfonach prądem odbiegającym parametrami od maksimum wynikającego ze specyfikacji (5 V/2,4 A, 12 W). Podczas ładowania Samsunga, maksymalna moc wyniosła 4,63 W (5,09 V/0,91A), natomiast w przypadku Honora 20 Pro było to 8,47 W (5,01 V/1,69 A). W tym drugim przypadku ładowarka pracowała z mocą wynoszącą 70,6% maksymalnej.

Gdy do słabszych gniazd USB podłączyłem oba smartfony, były one ładowane prądem o łącznej mocy 13,52 W (5,10 V/0,96 A + 5,10 V/01,69 A, 56,33% mocy maksymalnej).

Quick Charge 3.0 w aucie - test ładowarek samochodowych Aukey [konkurs]

Podsumowanie

Quick Charge 3.0 w aucie - test ładowarek samochodowych Aukey [konkurs]

Ładowarki firmy Aukey, które trafiły do moich testów, mają kilka niewątpliwych zalet. Przede wszystkim oferują odpowiednio 2 oraz 3 porty USB-A, dzięki czemu do jednego gniazda zapalniczki w samochodzie możemy podłączyć więcej urządzeń. Jednocześnie obie ładowarki cechują się stosunkowo niewielkimi rozmiarami, a także estetycznym wykonaniem.

Aukey CC-S1 kosztuje około 39 zł, natomiast Aukey CC-T11 kupimy w promocji w sklepie firmowym (sklep.aukey.pl) za 39,99 zł (normalna cena to 69 zł). Według mnie obie te kwoty są atrakcyjne. Używam na co dzień także innych urządzeń tej marki (powerbanki), które przez ostatnie 3 lata nigdy mnie nie zawiodły. Myślę, ze na podobnie wysoką jakość możemy również liczyć w przypadku testowanych ładowarek samochodowych.

Quick Charge 3.0 w aucie - test ładowarek samochodowych Aukey [konkurs]

Wady:

  • podczas testów nie udało się skorzystać z maksymalnej mocy, teoretycznie oferowanej przez ładowarki,

Zalety:

  • kompaktowe rozmiary i estetyczny wygląd,
  • możliwość ładowania dwóch i trzech urządzeń jednocześnie,
  • obsługa Quick Charge 3.0 w modelu CC-T11,
  • atrakcyjna cena (szczególnie podczas promocji ładowarki CC-T11).

KONKURS - ponownie 6 ładowarek Aukey do zgarnięcia

Dzięki uprzejmości Aukey Polska, mamy dla Was do zdobycia 6 ładowarek samochodowych tego producenta. Wygrać można jeden z trzech egzemplarzy każdego z modeli opisanych w tej recenzji:

3x Aukey CC-S1
3x Aukey CC-T11

[parallax:/images/articles/aukey-cc-s1-cc-t11/aukey-cc-s1-cc-t11_05.jpg]

Quick Charge 3.0 w aucie - test ładowarek samochodowych Aukey [konkurs]
  • zaloguj się na TELEPOLIS.PL,
  • w komentarzu pod tym tekstem napisz, gdzie pojedziesz ze swoją nową ładowarką samochodową Aukey,
  • dopisz coś od siebie - stawiamy na kreatywność :-)

Każdemu Czytelnikowi przysługują 2 zgłoszenia - po jednym na ładowarkę z dwoma i trzema portami. Na Wasze komentarze czekamy do 15 września, a 18 września planujemy ogłosić zwycięzców. Nagrody dostarczy kurierem na wskazany e-mailowo krajowy adres firma Aukey.

Quick Charge 3.0 w aucie - test ładowarek samochodowych Aukey [konkurs]