ChatGPT wprowadza nową wersję Deep Search. Każdy może skorzystać

ChatGPT pozwoli teraz większej liczbie użytkowników na "dogłębne badanie" wszystkiego, czego zapragną. 

Anna Kopeć (AnnaKo)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
ChatGPT wprowadza nową wersję Deep Search. Każdy może skorzystać

Nowa uproszczona wersja narzędzia Deep Research sprawia, że jest ono bardziej przystępne cenowo i tym samym dostępne dla szerszego grona użytkowników. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Deep Research szerzej dostępne

OpenAI udostępnia szerzej swoją zaawansowaną funkcję badań i analiz Deep Research. Przypomnijmy, że narzędzie to zostało uruchomione w lutym jako ekskluzywna opcja dla użytkowników ChatGPT Pro. Od teraz będzie ono dostępne także dla korzystających z ChatGPT Plus, Team i Pro, a także dla użytkowników bezpłatnych - tyle, że w nowej wersji light.

Co daje Deep Research?

Deep Research, oparty na modelu o3 firmy OpenAI, pomaga użytkownikom generować dogłębne raporty i spostrzeżenia w ułamku czasu. Działa w ramach ChatGPT i usprawnia proces gromadzenia i prezentowania informacji. 

Firma twierdzi, że narzędzie Deep Research od momentu wprowadzenia staje się coraz bardziej popularne. Użytkownicy wykorzystują go do przeglądów literatury, analiz rynku, a nawet podejmowania decyzji życiowych takich jak wybór uczelni, miejsca zamieszkania lub chociażby układania planów pielęgnacyjnych skóry. 

W celu rozszerzenia dostępu, uruchomiona została wersję light Deep Research. OpenAI twierdzi, że model ten dostarcza odpowiedzi, które są "prawie tak inteligentne" jak te z pełnej wersji. Mają jednak o wiele większą zaletę - są bardziej opłacalne w obsłudze. I choć odpowiedzi te są krótsze, to OpenAI ręczy, że nadal zachowują tę samą jakość co w pełnej wersji narzędzia. 

Limity wykorzystania Deep Research różnią się w zależności od posiadanej wersji. I tak użytkownicy darmowej wersji mogą korzystać z pięciu zadań miesięcznie w wersji light.