ChatGPT wprowadza nową wersję Deep Search. Każdy może skorzystać
ChatGPT pozwoli teraz większej liczbie użytkowników na "dogłębne badanie" wszystkiego, czego zapragną.

Nowa uproszczona wersja narzędzia Deep Research sprawia, że jest ono bardziej przystępne cenowo i tym samym dostępne dla szerszego grona użytkowników.
Deep Research szerzej dostępne
OpenAI udostępnia szerzej swoją zaawansowaną funkcję badań i analiz Deep Research. Przypomnijmy, że narzędzie to zostało uruchomione w lutym jako ekskluzywna opcja dla użytkowników ChatGPT Pro. Od teraz będzie ono dostępne także dla korzystających z ChatGPT Plus, Team i Pro, a także dla użytkowników bezpłatnych - tyle, że w nowej wersji light.



Co daje Deep Research?
Deep Research, oparty na modelu o3 firmy OpenAI, pomaga użytkownikom generować dogłębne raporty i spostrzeżenia w ułamku czasu. Działa w ramach ChatGPT i usprawnia proces gromadzenia i prezentowania informacji.
Firma twierdzi, że narzędzie Deep Research od momentu wprowadzenia staje się coraz bardziej popularne. Użytkownicy wykorzystują go do przeglądów literatury, analiz rynku, a nawet podejmowania decyzji życiowych takich jak wybór uczelni, miejsca zamieszkania lub chociażby układania planów pielęgnacyjnych skóry.
W celu rozszerzenia dostępu, uruchomiona została wersję light Deep Research. OpenAI twierdzi, że model ten dostarcza odpowiedzi, które są "prawie tak inteligentne" jak te z pełnej wersji. Mają jednak o wiele większą zaletę - są bardziej opłacalne w obsłudze. I choć odpowiedzi te są krótsze, to OpenAI ręczy, że nadal zachowują tę samą jakość co w pełnej wersji narzędzia.
Limity wykorzystania Deep Research różnią się w zależności od posiadanej wersji. I tak użytkownicy darmowej wersji mogą korzystać z pięciu zadań miesięcznie w wersji light.