Żabka rezygnuje z kilku usług. Nie zdziw się przy kasie (aktualizacja)
Żappka Pay wkrótce odejdzie w niepamięć. To jedno z rozwiązań, z którymi kończy popularna w Polsce sieć sklepów, ale nie jedyne.

Żappka Pay to działająca od 2020 roku jedna z metod płatniczych, którą możemy wykorzystać do opłacania należności za zakupy w sklepach sieci Żabka. Wystarczy dodać swoją kartę debetową czy kredytową, co możemy zrobić:
- przez NFC,
- za pomocą aparatu fotograficznego,
- automatycznie przy kolejnym zakupie.
Potem wystarczy potwierdzić, że karta należy do nas. Żeby korzystać z Żappka Pay, trzeba też potwierdzić swój numer telefonu w aplikacji żappka. Płatności za pomocą funkcji Żappka Pay są chronione PIN-em, a także biometrią – odciskiem palca lub skanem twarzy. W ten sposób ma być łatwiej i szybciej.



Gdy już dodamy kartę do Żappka Pay, wystarczy przy kasie powiedzieć, że chcemy skorzystać z tej metody płatności. Tę potwierdzamy w aplikacji (odciskiem palca, skanem twarzy lub PIN-em) i gotowe. Zakupy opłacone, a punkty zapisane na koncie.
Wszystko co dobre, kiedyś się kończy
Użytkownicy aplikacji Żappka otrzymali wiadomość e-mail ze zmianami, jakie zaplanowała sieć Żabka. Jedna z nich dotyczy żabkowych płatności: Żappka Pay przestanie działać już 17 czerwca 2024 roku. Od tego dnia nie będzie już można w ten sposób zapłacić za zakupy.
Żabka zamierza również wyłączyć kilka innych usług i funkcji, takich jak:
- Żabu (gra w aplikacji żappka),
- Żappka Post,
- historia Żappsów,
- przelewanie Żappsów,
- Subskrypcje (będą dostępne do 30 czerwca tego roku).
Dodatkowe informacje można znaleźć w zaktualizowanej wersji regulaminu programu "żappka", który zacznie obowiązywać 27 maja 2024 roku.
Aktualizacja:
Żabka przysłała do redakcji TELEPOLIS.PL oświadczenie, z którego wynika, że chodzi w tym wszystkim o tymczasowe wyłączenie lub gruntowną przebudowę niektórych modułów aplikacji.
Chcemy, aby nasi klienci mogli cieszyć się jak najbardziej pozytywnymi doświadczeniami związanymi z korzystaniem z Żappki, dlatego regularnie dokonujemy kompleksowych przeglądów i rozwijamy funkcjonalności dostępne dla jej użytkowników. Po dokładnej analizie zdecydowaliśmy o tymczasowym wyłączeniu lub gruntownej przebudowie niektórych modułów aplikacji - Żabka Pay, Żabka Post, subskrypcji, kuponów, przelewu żappsów, Żabu oraz Żabka Nano. Wprowadzone zmiany pozwolą zapewnić naszym klientom jeszcze wyższy poziom wygody oraz lepszą użyteczność aplikacji, w odpowiedzi na ich oczekiwania.
– przekazało Biuro Prasowe Żabka Polska
Pozostaje więc poczekać na powrót wyłączanych usług w nowej odsłonie.