BlackBerry w sieci Era – całe biuro w kieszeni
Polska Telefonia Cyfrowa rozpoczyna w Polsce wdrażanie BlackBerry, bezpiecznego rozwiązania łączności bezprzewodowej firmy Research In Motion.
Polska Telefonia Cyfrowa udostępnia od dziś klientom korporacyjnym sieci Era możliwość próbnego korzystania z najnowocześniejszego, bezprzewodowego rozwiązania komunikacyjnego, jakim jest usługa BlackBerry. Weźmie w tym udział kilkudziesięciu klientów korporacyjnych sieci Era na terenie całego kraju.
BlackBerry Enterprise Solution to wyjątkowe rozwiązanie w dziedzinie komunikacji, które zostało opracowane z myślą o przedsiębiorstwach i ich pracownikach potrzebujących bezpiecznego, zintegrowanego bezprzewodowego dostępu do poczty elektronicznej, osobistego kalendarza oraz aplikacji i zasobów informacyjnych intranetu i baz danych przedsiębiorstwa. W skład tego rozwiązania wchodzą urządzenia BlackBerry wielkości telefonu komórkowego, oprogramowanie instalowane w komputerach i serwerach wraz z usługami BlackBerry.
Rozwiązanie BlackBerry zmienia dotychczasowe sposoby prowadzenia biznesu. Dzięki zastosowanej tu własnej technologii 'push', poczta elektroniczna jest automatycznie kierowana do aparatu BlackBerry użytkownika, podczas gdy funkcja 'always on' w powiązaniu z bezprzewodową synchronizacją funkcji poczty elektronicznej i kalendarza pozwala maksymalnie wykorzystać czas spędzony w podróżach, czy między spotkaniami.
Urządzenie BlackBerry to aparat telefoniczny z wbudowanymi funkcjami poczty elektronicznej, przeglądarki, SMS oraz osobistego kalendarza (zawierającego także książkę adresową, listę zadań i notatnik). Pozwala ono również odczytywać dokumenty wysłane jako załącznik do wiadomości, w dowolnym, powszechnie używanym formacie, takim jak np.: MS Word, MS Excel, MS Power Point, WordPerfect, Adobe PDF, czy plik testowy.
BlackBerry Enterprise Solution zapewnia użytkownikowi dostęp do własnej poczty korporacyjnej i kalendarza bez względu na miejsce pobytu – w podróży, na terenie biura, w domu. Bieżące e-maile, SMS-y czy informacje o planowanych spotkaniach dostarczane są błyskawicznie
i całkowicie automatycznie. Jednocześnie, ustawiając filtry poczty, użytkownik uzyskuje pożądaną kontrolę nad zakresem i zawartością przyjmowanych przez urządzenie BlackBerry wiadomości.
Dzięki BlackBerry klienci sieci Era otrzymują, m.in.:
• bezpieczny, bezprzewodowy dostęp do własnej poczty elektronicznej w sieci korporacyjnej
• możliwość odbioru, odczytu, wysyłania odpowiedzi, przekazywania, archiwizacji, usuwania i wysyłania wiadomości bezpośrednio z aparatu BlackBerry, wraz z obsługą załączników
• dostęp do korporacyjnych narzędzi informatycznych i zarządczych z nieskomplikowaną jednorazową konfiguracją urządzenia i systemu
• bezprzewodową synchronizację kalendarza i poczty elektronicznej
• szyfrowanie 3DES transmisji pomiędzy serwerem poczty korporacyjnej a terminalem BlackBerry
• niezwykle proste w obsłudze funkcjonalności – "e-mail jak SMS" oraz SMS
• pełną dostępność w roamingu
• wymierną poprawę wydajności i sprawności pracy
Usługa BlackBerry została po raz pierwszy udostępniona przez Research In Motion (RIM) w styczniu 1999 roku w Ameryce Północnej, a w Europie pojawiła się w 2001 roku. Z końcem maja 2004 roku było na całym świecie ponad 1,3 miliona użytkowników BlackBerry.
W Polsce jest to nowość, jednak zagranicą rozwiązanie BlackBerry jest w użyciu od kilku lat i stało się nieodzownym na co dzień narzędziem pracy, m.in. dla wielu kancelarii prawniczych, instytucji rządowych oraz wszystkich tych organizacji, które potrzebują bezpiecznego, szyfrowanego, stałego dostępu do zasobów wewnętrznych firmy.