Play i UPC Polska: przejęcie sfinalizowane. Co dalej?

Operator sieci Play sfinalizował transakcję nabycia 100% udziałów Liberty Global w UPC Polska za kwotę 7 mld zł. Jak przyszłość czeka markę przejętą przez Fioletowych?

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
22
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Play i UPC Polska: przejęcie sfinalizowane. Co dalej?

Spółka P4, operator sieci Play, poinformowała, że w dniu 1 kwietnia 2022 r., doszło do sfinalizowania kupna od Liberty Global 100% udziałów w UPC Polska za 7 mld złotych. Tym samym ostatecznie dokonało się przejęcie telewizyjno-internetowego operatora, które po raz pierwszy ogłoszone zostało we wrześniu 2021 roku. Od tego czasu trwały działania zmierzające do zamknięcia transakcji.

Dalsza część tekstu pod wideo
Play i UPC Polska: przejęcie sfinalizowane. Co dalej?

Co teraz czeka UPC Polska?

Czy UPC Polska zniknie jako marka i zostanie wchłonięta do Play? Takie pytanie często pojawiało się przed zapowiedziami kwietniowego sfinalizowania transakcji. W komunikacie operatora pojawiła się tylko ogólnikowa zapowiedź, że:

Play i UPC Polska połączą swoje najlepsze usługi mobilne, stacjonarne i telewizyjne, aby zaoferować klientom jeszcze wyższą jakość i wartość.

Oraz:

Play i UPC łączą dzisiaj siły z ambicją zdefiniowania nowych standardów usług telekomunikacyjnych w Polsce.

Niewiele z tego wynika, ale wiadomo, że P4 zamierza, przynajmniej na razie, utrzymać markę UPC na naszym rynku i w najbliższym czasie nie jest planowane jej włączenie czy rebranding do Play. Jean Marc Harion, prezes P4, wyjaśniał na ostatniej konferencji wynikowej Play, że marka UPC jest dobrze znana i kojarzona wśród polskich klientów, więc jej likwidacja nie byłaby dobrym posunięciem. UPC ma też pasować do wizji usług, jakie będzie oferować P4 – czyli oferty konwergentnej ze szczególnym wskazaniem na szybki internet stacjonarny. Po finalizacji przejęcia UPC należy więc się spodziewać wspólnych działań obydwu marek i łączonych ofert.

Łączymy dziś największą i najnowocześniejszą sieć mobilną z najszybszym internetem światłowodowym oraz najbogatszą ofertą telewizji i rozrywki. Razem, dzięki utalentowanym i fantastycznym zespołom Play i UPC, zdefiniujemy na nowo konwergencję z korzyścią dla klienta

 – przekonuje Jean Marc Harion.

Transakcja nie wymaga od dotychczasowych klientów obu operatorów żadnych działań. Umowy zawarte przez klientów pozostają w mocy i nie wymagają podpisywania aneksów.

Play ma ponad 15,7 mln raportowanych klientów mobilnych, w tym 12,4 mln aktywnych. Może się też pochwalić liczbą niemal 10 tys. stacji bazowych w całym kraju, obejmujących swoim zasięgiem prawie 100% ludności.

Z kolei UPC Polska ma ponad 1,5 mln abonentów. Jest ogólnopolskim dostawcą internetu szerokopasmowego w domu do 1 Gb/s oraz oferty cyfrowej rozrywki dostępnej w 4K i na urządzeniach mobilnych. W zasięgu sieci UPC znajduje się obecnie ponad 3,7 mln gospodarstw domowych w Polsce.