Operator sieci Plus będzie świadczyć usługi telekomunikacyjne na rzecz ZUS-u

Polkomtel, operator sieci Plus, będzie świadczyć usługi telekomunikacyjne z zakresu telefonii komórkowej i Internetu bezprzewodowego na rzecz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS). Zamówienie obejmuje również sprzedaż telefonów komórkowych i modemów mobilnego dostępu do Internetu.

Marian Szutiak (msnet)
67
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Operator sieci Plus będzie świadczyć usługi telekomunikacyjne na rzecz ZUS-u

Zamówienie zostało udzielone spółce Polkomtel z wolnej ręki. ZUS tłumaczy to tym, że w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na „świadczenie usług telekomunikacyjnych z zakresu telefonii komórkowej i Internetu bezprzewodowego oraz zakup telefonów komórkowych i modemów mobilnego dostępu do Internetu” zostały złożone 2 oferty. Obie oferty zostały odrzucone na podstawie ze względu na niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia, z uwagi na niespełnianie przez oferowane telefony komórkowe określonych przez zamawiającego wymogów technicznych.

Dalsza część tekstu pod wideo

Jedynym kryterium przy udzielaniu zamówienia była cena. Ta zamknie się kwotą 3,766 mln zł (bez podatku VAT). Zamówienie obejmuje:

  •  świadczenie przez wykonawcę na rzecz zamawiającego usług telekomunikacyjnych, które zapewniać mają między innymi: łączność głosową (wychodzące i przychodzące połączenia krajowe, międzynarodowe i roamingowe), tekstową (SMS), multimedialną (MMS), dostęp do zasobów Internetu w technologiach LTE/HSPA+/HSDPA/UMTS/EDGE/ GPRS/GSM,

  • zapewnienie dostępu do sieci telefonii komórkowej na obszarze nie mniejszym niż 97 % powierzchni kraju, na poziomie umożliwiającym swobodną realizację transmisji głosu (wychodzące i przychodzące połączenia krajowe, międzynarodowe) oraz realizację usług transmisji danych: łączność tekstowa (SMS), multimedialna (MMS), dostępu do Internetu,

  • dostawę i sprzedaż 4990 sztuk fabrycznie nowych telefonów komórkowych oraz 100 sztuk modemów transmisji danych w zamówieniu podstawowym,

  • dostawę 7650 sztuk kart SIM, w tym: 100 sztuk nieaktywnych, 5030 aktywacji głosowych i 2520 aktywacji mobilnego Internetu w zamówieniu podstawowym,
  • zgrupowanie wszystkich numerów komórkowych oraz wskazanych numerów stacjonarnych, w jedną sieć korporacyjną,
  • zapewnienie obsługi serwisowej i gwarancyjnej na dostarczony sprzęt i usługi wraz ze wsparciem technicznym i nadzorem realizowanego zamówienia.