DAJ CYNK

Microsoft w przyszłym tygodniu w końcu kupi Activision Blizzard

Damian Jaroszewski (NeR1o)

Gry

Microsoft w przyszłym tygodniu w końcu kupi Activision Blizzard

Wiele wskazuje na to, że po długiej batalii Microsoft w przyszłym tygodniu w końcu przyjmie Activision Blizzard.

Gdy w styczniu 2022 roku Microsoft oficjalnie ogłosił, że zamierza kupić Activision Blizzard za kwotę niemal 70 mld dolarów, wydawało się, że domknięcie transakcji to czysta formalność. Rzeczywistość okazała się mniej optymistyczna. Firma z Redmond natrafiła na mocny sprzeciw ze strony przede wszystkim odpowiednich urzędów w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

Microsoft w końcu kupi Activision Blizzard

W pewnym momencie przejęcie Activision Blizzard było mało prawdopodobne. Ostatecznie, po wielu bataliach, przesłuchaniach i ugodach, Microsoft może dopiąć swego. Źródła bliskie firmie z Redmond donoszą, że transakcja może zostać zamknięta już w przyszłym tygodniu. Microsoft ma celować dokładnie w dzień 13 października. Tego dnia twórcy Diablo czy World of Warcraft mogą stać się częścią rodziny Xbox.

Jednak przejęcie nie jest w 100 proc. pewne. Wiele zależy od decyzji brytyjskiego urzędy ds. konkurencji i rynków, który wcześniej zablokował transakcję. Microsoft musiał pójść na pewne ustępstwa i uzyskał wstępną zgodę Brytyjczyków. Ostateczna decyzja ma zostać ogłoszona właśnie w przyszłym tygodniu i jeśli nic się nie zmieni, to Activision Blizzard trafi w nowe ręce.

Nie oznacza to, że walka Microsoftu się zakończy. Firmę wciąż czeka batalia sądowa w Stanach Zjednoczonych, gdzie sprzeciw postawiła Federalna Komisja Handlu. Jednak urzędnikom nie udało się zdobyć zgody na tymczasowe zablokowanie transakcji. Pomimo tego sprawa trafi na wokandę, ale wobec zgody pozostałych regulatorów trudno oczekiwać, aby Amerykanie ostatecznie nie wydali zgody na przejęcie.

Zobacz: Powstaje film aktorski w uniwersum Cyberpunk 2077

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Sergei Elagin / Shutterstock.com

Źródło tekstu: The Verge