Przycinają ci się te gry na PS5? Musisz spróbować tego rozwiązania
Digital Foundry, znany kanał YouTube od analiz technologicznych gier wykrył poważną usterkę. Dotyczy ona konsol PlayStation 5 i PlayStation 5 Pro.

h3
Alex Battaglia i Oliver Mackenzie z Digital Foundry ujawnili, że część gier na PlayStation 5 i PS5 Pro doświadcza zacięć. Występują one przy włączeniu opcji Variable Refresh Rate (VRR) oraz graniu przy odblokowanym klatkażu. W teorii technologia VRR powinna minimalizować przycięcia i input lag, szczególnie w grach, które nie mają stabilnej liczby FPS-ów, ale są w stanie działać powyżej 30 FPS. Niestety w przypadku pewnej grupy gier włączenie tych ustawień po około 20-30 minutach powoduje, że każdy z tych tytułów doświadcza zacięć co około 8 sekund. Oto lista dotkniętych tą przypadłością gier:



- The Last of Us Part One
- The Last of Us Part Two Remastered
- Diablo IV
- Hogwarts Legacy
- Elden Ring
- Resident Evil 4
- Ratchet and Clank: Rift Apart
- Marvel's Spider-Man Remastered
- Metaphor: Refantazio
- Kingdom Come Deliverance II
Ekipa z Digital Foundry przestestowała te gry na różnych telewizorach i za każdym razem to zjawisko występowało. Co ciekawe, Kingdom Come Deliverance II nie doświadczył tego samego problemu na Xbox Series X.
Natomiast inne gry, takie jak: God of War Ragnarok, Gran Turismo 7, Immortals of Aveum i Dragon's Dogma 2 nie miały takich kłopotów, nawet jeśli część z nich używa tych samych silników (np. Dragon's Dogma 2 to ten sam RE Engine co Resident Evil 4).
Co ciekawe, w testach Digital Foundry, zacięcia zanikały po tym, jak testujący przełączyli sygnał na inne urządzenie HDMI, np. PC, a potem wrócili do PS5/PS5 Pro. Nie wiadomo, czy jest to usterka systemowa, czy indywidualna przypadłość danej gry. Sony jeszcze nie wypowiedziało się na ten temat.