Steam Link na Androida z ważną nowością. Przy szybkim internecie można grać w gry z peceta praktycznie wszędzie
Steam Link na Androida dostaje ważną aktualizację, umożliwiającą streaming gier z peceta na smartfonu praktycznie z dowolnego miejsca. Usługa Steam Link Anywhere jest jeszcze w fazie testów.

Oto najprostszy scenariusz wykorzystania Steam Link Anywhere w teorii: na komputerze uruchamiam klienta Steam, a na smartfonie aplikację Steam Link, którą można pobrać z Google Play. Paruję ze sobą oba urządzenia za pomocą kodu, po czym zabieram ze sobą telefon oraz ewentualnie zewnętrzny kontroler i ruszam w miasto. Siadam sobie w kawiarni, włączam Steam Link i rozkoszuję się graniem.



Postanowiłem sprawdzić to w praktyce i na razie wygląda to tak, że usługa działa wyłącznie z pecetowym klientem Steam w wersji beta (aktualizacja z 13 marca). O ile w obu miejscach (komputer, z którego odbywa się streaming i smartfon pobierający strumień) mamy szybkie Wi-Fi lagowanie jest jeszcze do zaakceptowania. Dodatkowy problem generuje jednak opóźnienie Bluetooth między kontrolerem (w moim wypadku od PS4) i smartfonem.
Tak czy siak, to już działa. Przy połączeniu mobilnym (nawet po LTE) niestety grać się na razie nie dało. Być może to kwestia dopracowania całego systemu albo pogrzebania w ustawieniach. Steam definitywnie chciał zdążyć z tematem przed GDC 2019, gdzie swoje zainteresowanie tematem streamingu gier chce pokazać Google. Do kolejki po atencję pcha się również Microsoft ze swoją usługą xCloud.