Netflix po minionej klapie znów puszcza sport na żywo. Są już reakcje

25 grudnia 2024 r. Netflix ruszył z transmisjami meczów futbolu amerykańskiego na żywo. Był to wielki test dla giganta, który wpadce z walką Mike Tyson – Jake Paul miał sporo do udowodnienia. W internecie pojawiły się pierwsze reakcje.

Jakub Krawczyński (KubaKraw)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Netflix po minionej klapie znów puszcza sport na żywo. Są już reakcje

Czy Netflix wyciągnał wnioski?

15 listopada Netflix szumnie zapowiadał transmisję na żywo walki bokserskiej Jake Paul vs Mike Tyson. Pojedynek oglądało jednocześnie 65 milionów osób, ale amerykański gigant streamingu zmagał się z problemami technicznymi przez które obraz i dźwięk notorycznie się zacinały, platforma miała problemy z buforowaniem, a nawet jeśli obraz odtwarzał się normalnie, to trapiła go fatalna jakość. Szefostwo Netflixa mocno nie doszacowało zainteresowanie walką. CEO Netflixa, Ted Sarandos tłumaczył się na grudniowej konferencji firmy:

Dalsza część tekstu pod wideo

„Popychaliśmy limity naszej technologii, ale i granice możliwości każdego dostawcy internetu na świecie, a tym samym limity całego internetu”.

Następnym testem dla Netflixa miały być świąteczne mecze NFL w okresie świąt Bożego Narodzenia 2024 r., a tuż po katastrofalnej od strony technicznego zaplecza walce Tyson-Paul gigant współpracował z amerykańskimi dostawcami internetu (w tym Comcast i Verizon), aby zwiększyć przepustowość transmisji.

Jak się okazało, inwestycje i działania firmy popłaciły, gdyż przyjęcie ze strony internautów było bardzo ciepłe. „NFL na Netflixie jest bardzo dobre. […] Po prostu działa, od razu i wszędzie, na każdym urządzeniu. […] Widać, że to się sprawdza i na pewno poszerzą to partnerstwo” – powiedział na X (Twitterze), M.G. Siegler, członek zarządu Slacka. „Każdy mecz powinien mieć tak wyraźny obraz i dźwięk” dodał Louis Riddick z ESPN. „100-procentowa poprawa względem fiaska Tyson/Paul. Produkcja NFL zasługuje na medal” – dodał Terry Meiners, prezenter radia WHAS.

Netflix podpisał umowę na transmisję meczów NFL w okresie świąt Bożego Narodzenia do 2026 roku, jak również kontrakt z FIFA na Mistrzostwa Świata kobiet w piłce nożnej w 2027 i 2031 r.