TVP chwali się udanym rokiem dla swojego serwisu VOD
Rok 2024 okazał się przełomowy dla platformy TVP VOD, która odnotowała rekordowe wyniki pod względem liczby odtworzeń, użytkowników i subskrypcji. Serwis streamingowy Telewizji Polskiej zanotował prawie 27-procentowy wzrost liczby odtworzeń wideo w porównaniu z rokiem 2023 oraz ponad 30-procentowy wzrost średniej miesięcznej liczby użytkowników. To najlepsze rezultaty w historii TVP VOD.

Dynamiczny wzrost subskrypcji i oglądalności
W minionym roku TVP VOD zdobył największą liczbę subskrypcji od początku swojego istnienia, notując wzrost na poziomie 32,5% rok do roku. Popularność serwisu rosła we wszystkich modelach dostępu do treści:
- TVOD (transakcyjny model wideo na żądanie) – wzrost o 222% rok do roku,
- SVOD (subskrypcyjny model wideo na żądanie) – wzrost o 25%,
- FVOD (darmowe treści finansowane przez nadawcę) – wzrost o 22%,
- AVOD (treści finansowane reklamami) – wzrost o 19%.
Popularność na wszystkich platformach
TVP VOD zyskał użytkowników na wszystkich dostępnych platformach, przy czym największy wzrost odnotowały aplikacje na telewizory:



- Apple TV (+82% rok do roku),
- Android TV (+62%),
- Smart TV (+61,5%).
Najchętniej oglądane produkcje
Najpopularniejszym tytułem na TVP VOD pozostaje serial „M jak miłość”. W czołówce znajdują się także:
- serial medyczny „Na sygnale”,
- program rozrywkowy „Rolnik szuka żony”,
- nowości jesiennej ramówki: „Krucjata II: Znak bliźniąt” i „Profilerka”.
Wśród filmów największą widownię zgromadziły:
- „Chłopi”,
- „Biała odwaga”,
- „Zielona granica”.
W modelu subskrypcyjnym największym hitem okazał się świąteczny film TVP „Mikołaj na sygnale”.
Rekordowe wyniki streamingu na żywo
Coraz większym zainteresowaniem cieszą się kanały TVP nadawane na żywo. W grudniu 2024 roku liczba ich odsłon wzrosła o 50% rok do roku. Najczęściej wybieranym kanałem było TVP Info, a wydarzeniem o największej oglądalności okazał się „Sylwester z Dwójką”.
Nowe opcje subskrypcji i wygodne płatności
Pod koniec 2024 roku TVP VOD wprowadził 30-dniowy pakiet subskrypcyjny z jednorazową płatnością, umożliwiając użytkownikom korzystanie z elastycznych metod płatności, takich jak BLIK, Apple Pay czy Google Pay.