TVP chwali się udanym rokiem dla swojego serwisu VOD

Rok 2024 okazał się przełomowy dla platformy TVP VOD, która odnotowała rekordowe wyniki pod względem liczby odtworzeń, użytkowników i subskrypcji. Serwis streamingowy Telewizji Polskiej zanotował prawie 27-procentowy wzrost liczby odtworzeń wideo w porównaniu z rokiem 2023 oraz ponad 30-procentowy wzrost średniej miesięcznej liczby użytkowników. To najlepsze rezultaty w historii TVP VOD.

Marian Szutiak (msnet)
6
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
TVP chwali się udanym rokiem dla swojego serwisu VOD

Dynamiczny wzrost subskrypcji i oglądalności

W minionym roku TVP VOD zdobył największą liczbę subskrypcji od początku swojego istnienia, notując wzrost na poziomie 32,5% rok do roku. Popularność serwisu rosła we wszystkich modelach dostępu do treści:

Dalsza część tekstu pod wideo
  • TVOD (transakcyjny model wideo na żądanie) – wzrost o 222% rok do roku,
  • SVOD (subskrypcyjny model wideo na żądanie) – wzrost o 25%,
  • FVOD (darmowe treści finansowane przez nadawcę) – wzrost o 22%,
  • AVOD (treści finansowane reklamami) – wzrost o 19%.

Popularność na wszystkich platformach

TVP VOD zyskał użytkowników na wszystkich dostępnych platformach, przy czym największy wzrost odnotowały aplikacje na telewizory:

  • Apple TV (+82% rok do roku),
  • Android TV (+62%),
  • Smart TV (+61,5%).

Najchętniej oglądane produkcje

Najpopularniejszym tytułem na TVP VOD pozostaje serial „M jak miłość”. W czołówce znajdują się także:

  • serial medyczny „Na sygnale”,
  • program rozrywkowy „Rolnik szuka żony”,
  • nowości jesiennej ramówki: „Krucjata II: Znak bliźniąt” i „Profilerka”.

Wśród filmów największą widownię zgromadziły:

  • „Chłopi”,
  • „Biała odwaga”,
  • „Zielona granica”.

W modelu subskrypcyjnym największym hitem okazał się świąteczny film TVP „Mikołaj na sygnale”.

Rekordowe wyniki streamingu na żywo

Coraz większym zainteresowaniem cieszą się kanały TVP nadawane na żywo. W grudniu 2024 roku liczba ich odsłon wzrosła o 50% rok do roku. Najczęściej wybieranym kanałem było TVP Info, a wydarzeniem o największej oglądalności okazał się „Sylwester z Dwójką”.

Nowe opcje subskrypcji i wygodne płatności

Pod koniec 2024 roku TVP VOD wprowadził 30-dniowy pakiet subskrypcyjny z jednorazową płatnością, umożliwiając użytkownikom korzystanie z elastycznych metod płatności, takich jak BLIK, Apple Pay czy Google Pay.