Klienci Alior Banku skorzystają z przydatnej funkcji

Klienci Alior Banku mogą od teraz korzystać ze zdalnego potwierdzania tożsamości za pomocą dostarczanego przez KIR rozwiązania mojeID również w usługach administracji publicznej.

Marian Szutiak (msnet)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Klienci Alior Banku skorzystają z przydatnej funkcji

Alior Bank w sierpniu tego roku wprowadził mojeID dla usług komercyjnych. Klienci banku zyskali w ten sposób możliwość całkowicie zdalnej weryfikacji swoich danych osobowych w usługach świadczonych przez firmy z takich branż, jak ochrona zdrowia, ubezpieczenia, telekomunikacja, energetyka, finanse czy gry losowe. Od teraz użytkownicy bankowości elektronicznej mogą bez wychodzenia z domu załatwiać także sprawy urzędowe.

Dalsza część tekstu pod wideo

Obecnie rozwiązania takie jak mojeID stają się nieodłączną usługą każdego banku, który digitalizację stawia za jeden z kluczowych elementów swojego rozwoju. Wiemy jak ważne dla naszych klientów są narzędzia umożliwiające zdalne potwierdzanie tożsamości, a tym samym uproszczenie codziennych spraw. Dlatego rozszerzenie wykorzystania mojeID w usługach administracji publicznej było dla nas obowiązkowym krokiem w podniesieniu innowacyjności oferty.

– powiedział Krzysztof Konieczka, Dyrektor Działu Daily Banking Alior Banku

Dzięki integracji mojeID z Węzłem krajowym (login.gov.pl), klienci Alior Banku zyskali zdalny dostęp do katalogu usług publicznych świadczonych przez urzędy i systemy administracji publicznej, w tym ePUAP, Internetowe Konto Pacjenta (pacjent.gov.pl), biznes.gov.pl czy praca.gov.pl. mojeID umożliwia również uwierzytelnienie w procesie założenia i korzystania z Profilu Zaufanego.

Klienci Alior Banku skorzystają z przydatnej funkcji

mojeID staje się coraz powszechniej wykorzystywanym mechanizmem zdalnego potwierdzania tożsamości zarówno w ramach działań online świadczonych przez komercyjnych dostawców usług, jak i w administracji publicznej. Rozszerzenie zakresu wykorzystania mojeID przez Alior Bank również w sektorze publicznym pokazuje, że nasze rozwiązanie nie tylko spełnia oczekiwania klientów, ale jest także stałym elementem transformacji technologicznej partnerów KIR.

– dodał Piotr Wichowski, Dyrektor Linii biznesowej usługi identyfikacji w KIR

Usługa mojeID funkcjonuje na rynku od 2019 roku i aktualnie jest dostępna dla klientów 10 banków komercyjnych oraz ponad 500 banków spółdzielczych. Są wśród nich Alior Bank, PKO Bank Polski (i  Inteligo), Bank Pekao, ING Bank Śląski, mBank, Santander Bank Polska, BNP Paribas Bank Polska, Credit Agricole Bank Polska, VeloBank, BOŚ Bank, Bank Spółdzielczy w Brodnicy oraz banki spółdzielcze zrzeszone i współpracujące z Bankiem BPS i SGB-Bankiem.

Pełna lista firm wykorzystujących mojeID jest dostępna na stronie www.mojeid.pl.