Angry Birds - ptaki znoszące złote jaja
Rovio - producent gry Angry Birds - poinformował, że od momentu udostępnienia bezpłatnej wersji aplikacji została ona pobrana kilkadziesiąt milionów razy. Przychody generowane jedynie z tytułu wyświetlanych w grze reklam również są imponujące.
Rovio - producent gry Angry Birds - poinformował, że od momentu udostępnienia bezpłatnej wersji aplikacji została ona pobrana kilkadziesiąt milionów razy. Przychody generowane jedynie z tytułu wyświetlanych w grze reklam również są imponujące.
Bezpłatna wersja Angry Birds została udostępniona w grudniu 2010 roku. Od tego momentu pobrało ją 30 mln użytkowników, z których 80% regularnie do niej wraca.
Tylko w grudniu liczba pobranych aplikacji wyniosła 5 mln, co dało firmie przychód w wysokości 1 mln dolarów. Obecnie wpływy z reklam zasilają konto Rovio w wysokości około 6 mln dolarów miesięcznie.
Wygląda więc na to, że alternatywa w postaci bezpłatnego udostępniania aplikacji w zamian za wyświetlaną w niej reklamę może być znacznie ciekawszym modelem biznesowym niż sprzedaż czystego programu.