Aplikacja PeoPay zniknęła z Google Play. Co na to Pekao? (Aktualizacja)

Ze sklepu w Google Play zniknęła mobilna aplikacja banku Pekao – czyli PeoPay. Coraz bardziej zdezorientowani klienci, którzy nie mieli jeszcze apki lub ją odinstalowali, nie mogą realizować operacji bankowych na swoich smartfonach.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Aplikacja PeoPay zniknęła z Google Play. Co na to Pekao? (Aktualizacja)

Problem z aplikacją PeoPay pojawił się w weekend i początkowo dotyczył użytkowników, którzy już mieli ją w swoim telefonie. Niektórzy klienci banku mieli problemy z logowaniem się do bankowości mobilnej Pekao. Część użytkowników zdecydowała się na usunięcie aplikacji i zainstalowanie jej od nowa, tymczasem okazało się, że PeoPay w sklepie Google Play już nie ma.

Dalsza część tekstu pod wideo

Bank Pekao nie zamieścił na swojej stronie żadnego ostrzeżenia ani komunikatu, wyjaśniającego tę sytuację, za to odpowiada aktywnie na pytania klientów, zadawane na Facebooku. Wynika z nich, że brak PeoPay w sklepie Google Play to problem przejściowy, a bank pracuje wraz z Google nad jak najszybszym przywróceniem aplikacji do sklepu. Ma to nastąpić jeszcze dziś, ale nie padają żadne konkrety. Najprawdopodobniej chodzi o problemy z certyfikacją aplikacji.

Aplikacja PeoPay jest chwilowo niedostępna w Google Play. Pracujemy nad jak najszybszym jej przywróceniem. Przepraszamy za utrudnienia 

– podaje Pekao na Facebooku.

Zdaniem Pekao, obecni użytkownicy PeoPay nie powinni mieć problemów z używaniem aplikacji.

W sklepie Google wciąż dostępne są pozostałe aplikacje Pekao: PeoPay KIDS, PekaoBiznes24, Pekao24Makler i PB24mobile. Z PeoPay mogą też bez problemu korzystać użytkownicy iOS.

AKTUALIZACJA

Aplikacja PeoPay jest już dostępna w sklepie Google Play. Jak potwierdza Pekao, chwilowy brak wynikał z powodu trwającej certyfikacji Google.