Apple - najdroższa marka na świecie
W najbardziej prestiżowym corocznym raporcie wartości marek - BrandZ - wydawanym przez Millward Brown, pierwsze miejsce zajął Apple, detronizując zajmującego od czterech lat pierwsze miejsce Google. Co to oznacza dla marki?
W najbardziej prestiżowym corocznym raporcie wartości marek - BrandZ - wydawanym przez Millward Brown, pierwsze miejsce zajął Apple, detronizując zajmującego od czterech lat pierwsze miejsce Google.
Marka Apple została wyceniona przez ekspertów na 153 mld dolarów. To o 84% więcej niż w ubiegłym roku i jednocześnie największy skok wśród pierwszych 15 firm w zestawieniu.
Z prestiżowego punktu widzenia znalezienie się na pierwszym miejscu tak poważanej listy to bez wątpienia powód do dumy. Detronizacja lidera, który zajmował pierwsze miejsce przez ostatnie cztery lata to kolejne punkty do zadowolenia dla firmy.
Wszystko zatem wskazuje na to, że w przyszłym roku sytuacja w czołówce zestawienia może się wiele nie zmienić. iPhone’y sprzedają się jak świeże bułeczki, podaż iPada 2 nie nadąża za popytem, a Apple co kwartał poprawia swoje wyniki finansowe o kilkadziesiąt procent. Czy to nowy król technologicznego świata?
Ranking można pobrać na stronie Millward Brown pod tym adresem (strona główna, jęz. ang.).