Best Global Brands 2020: Apple na czele, Samsung na piątym miejscu
Apple, Amazon, Microsoft, Google i Samsung - to piątka najcenniejszych marek 2020 roku według najnowszego raportu Best Global Brands, przygotowanego przez Interbrand. procentowo w pierwszej setce najwięcej zyskały marki Amazon (+60%), Microsoft (+53%) i Spotify (+52%).

Apple po raz kolejny jest najcenniejszą marką świata - wynika z raportu Best Global Brands 2020, przygotowanego przez Interbrand. Jej wartość to 322,999 mld dolarów, czyli o 38% więcej niż w 2019 roku. Najwięcej zyskał jednak Amazon, zajmujący teraz drugie miejsce. Wartość marki Bezosa wzrosła o 60% rok do roku, osiągając 200,667 mld dolarów i prześcigając markę Google (165,44 mld dolarów, -1% rok do roku). Google'a przeskoczyła również marka Microsoft, warta obecnie 166,01 mld dolarów, o 53% więcej niż przed rokiem. Google jest na czwartym miejscu, a pierwszą piątkę zamyka Samsung. Wartość koreańskiej marki wynosi 62,289 mld dolarów (+2% w ujęciu rocznym).
Zobacz: Facebook namawia władze USA do ataku na Apple'a
Zobacz: Huawei Mate 40 Pro – wiemy już wszystko, Amazon puścił farbę



Poniżej przedstawiamy dziesięć innych wybranych marek, wypatrzonych na liście 100 najcenniejszych w 2020 roku:
- 12. Intel - 34,885 mld USD (-8%),
- 14. IBM - 34,885 mld USD (-14%),
- 19. Instagram - 26,060 mld USD (nowość w rankingu),
- 27. Adobe - 18,206 mld USD (+41%),
- 30. YouTube - 17,328 mld USD (nowość na liście),
- 41. Netflix - 12,665 mld USD (+41%),
- 51. Sony - 12,010 mld USD (+14%),
- 65. HP - 9,740 mld USD (-11%),
- 70. Spotify - 8,389 mld USD (+52%),
- 80. Huawei - 6,301 mld USD (-9%).
Więcej szczegółów można znaleźć w raporcie Best Global Brands 2020 (w języku angielskim).
Zdjęcie nagłówkowe: Arne Müseler / arne-mueseler.com / CC-BY-SA-3.0 / creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/deed.pl