Biedronka ma awarię. Klienci wychodzą bez płacenia (aktualizacja)

W sklepach sieci Biedronka doszło do masowej awarii terminali – donosi „Business Insider”. Klienci nie mogą zapłacić bezgotówkowo za zakupy.

Piotr Urbaniak (gtxxor)
42
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Biedronka ma awarię. Klienci wychodzą bez płacenia (aktualizacja)

Wedle statystyk już 3 na 4 Polaków częściej niż gotówką płaci kartą, więc awarie terminali potrafią być naprawdę dotkliwe. Przekonują się o tym właśnie klienci sklepów sieci Biedronka.

Dalsza część tekstu pod wideo

Niezależnie od lokalizacji, klienci Biedronki nie mogą zapłacić kartą. Jak podkreśla „Business Insider”, problem ma skalę ogólnopolską, gdyż takie przypadki odnotowano już m.in. w Warszawie, Gdańsku i Tarnowskich Górach.

Wedle relacji nie działają ani terminale przy kasach, ani kasy samoobsługowe. Nie mając przy sobie gotówki, o co obecnie nietrudno, pechowcy muszą zostawić zakupy i po prostu wyjść. 

Dyskont przyznaje się do trudności. Właściwej awarii doświadczył ponoć bank Pekao, który odpowiada za obsługę płatności w Biedronce. Przy czym ciekawostka jest taka, że ta instytucja wcześniej sama raportowała o problemach, tylko te miały zostać szybko wyeliminowane.

Awaria została zgłoszona przez bank - dostawcę usługi i dotyczy nie tylko naszych placówek. Jesteśmy w stałym kontakcie z dostawcą usługi, aby wspomagać go w prowadzonych po jego stronie pracach naprawczych. Przypominamy, że przy naszych placówkach funkcjonuje ponad 2,1 tys. bankomatów, z których klienci mogą wypłacić gotówkę

– czytamy w oświadczeniu Biedronki, cytowanym przez źródło.

Na tę chwilę, korzystając z mediów społecznościowych, sklep głównie przeprasza klientów za niedogodności. Ale wniosek jest jasny: idziesz do Biedronki, weź gotówkę, albo ryzykuj.

Aktualizacja: sytuacja wróciła do normy

Za pośrednictwem aplikacji mobilnej sieć Biedronka poinformowała, że awaria została naprawiona. Otrzymaliśmy ponadto bardziej obszerne wyjaśnienie sieci, które brzmi:

Informujemy, że awaria u dostawcy została usunięta, a płatności w naszych sklepach już działają. Awaria została zgłoszona przez bank - dostawcę usługi i dotyczyła nie tylko naszych placówek. Jednocześnie przypominamy, że przy naszych sklepach funkcjonuje ponad 2100 bankomatów, z których klienci mogą wypłacić gotówkę.