BLIK ma awarię. Dotknęła klientów różnych banków

BLIK zaliczył awarię. Klienci różnych banków nie mogą skorzystać z usług świadczonych w ramach tego systemu.

Marian Szutiak (msnet)
7
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
BLIK ma awarię. Dotknęła klientów różnych banków

W serwisie Downdetector.pl pojawiło się dzisiaj sporo zgłoszeń od klientów różnych banków, między innymi mBanku i Banku Pekao, dotyczących niemożliwości skorzystania z BLIKA. Ich liczba zdążyła już mocno spaść, ale wykresy wciąż świecą na czerwono.

Dalsza część tekstu pod wideo
BLIK ma awarię. Dotknęła klientów różnych banków
BLIK ma awarię. Dotknęła klientów różnych banków

Przy próbie skorzystania z BLIKA w aplikacji mobilnej mBanku pojawia się taki oto komunikat:

Przykro nam, usługa jest w tej chwili niedostępna. Daj nam szansę i spróbuj ponownie później. Przepraszamy Cię za utrudnienia.

BLIK ma awarię. Dotknęła klientów różnych banków

Z kolei na profilu Banku Pekao pojawił się komunikat o takiej treści:

Przepraszamy za utrudnienia, mogą występować chwilowe trudności w korzystaniu z Blika. Pracujemy nad przywróceniem działania tej funkcji.

BLIK pracuje nad usunięciem awarii

Operator BLIKA, Polski Standard Płatności, wie o problemach i pracuje nad ich rozwiązaniem. Na razie nie wiemy, kiedy awaria zostanie w pełni usunięta.

Odnotowujemy czasowe problemy z realizacją transakcji. Intensywnie pracujemy nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. O wszelkich zmianach w tym zakresie będziemy informować na bieżąco.

– czytamy na profilu BLIKA w serwisie X

Pozostaje mieć nadzieję, że BLIK szybko sobie poradzi z awarią. Póki co klientom banków pozostają inne metody płatności.