CenterNet buduje inteligentny system zarządzania siecią
Oracle Polska i Fujitsu Technology Solutions Polska poinformowały, że w firmie CenterNet budowana jest inteligentna sieć telekomunikacyjna wraz z wdrożeniem systemu informatycznego do jej kompleksowego zarządzania. Wdrożenie prowadzą konsultanci Fujitsu Technology Solutions, którzy w ramach kontraktu dostarczą także usługi serwisowe przez dwa lata po zakończeniu projektu.
Oracle Polska i Fujitsu Technology Solutions Polska poinformowały, że w firmie CenterNet budowana jest inteligentna sieć telekomunikacyjna wraz z wdrożeniem systemu informatycznego do jej kompleksowego zarządzania. Wdrożenie prowadzą konsultanci Fujitsu Technology Solutions, którzy w ramach kontraktu dostarczą także usługi serwisowe przez dwa lata po zakończeniu projektu.
Głównym elementem oprogramowania budowanego systemu jest pakiet Oracle Communications Prepaid Charging, jeden z produktów z grupy Oracle Communications Network Charging & Control. Oracle dostarczy także licencje bazy danych Oracle Database oraz sprzęt komputerowy w postaci czterech serwerów klasy SPARC T3-1.
Projekt rozpoczął się już w lutym 2011 roku, od złożenia oferty, zaś jego zakończenie planowane jest w listopadzie. Kluczowe funkcje budowanego systemu, to:
• kompleksowa kontrola sieci i naliczanie opłat w czasie rzeczywistym dla różnych usług - w tym połączeń głosowych, SMS, czy sesji pakietowych;
• przygotowanie dla uruchomienia usług konwergentnych na wspólnej platformie, przy wykorzystaniu różnych technologii sieciowych (GSM/UMTS/IP/LTE/Cable);
• wspólna platforma dla usług przedpłaconych (pre-paid) i abonamentowych (postpaid), umożliwiająca integrację z istniejącymi węzłami SCP i systemem billingowym;
• wsparcie dla sieci IMS z wykorzystaniem protokołu SIP i z takimi funkcjami, jak ENUM, czy wirtualna sieć prywatna (VPN), które mogą być dodawane sukcesywnie;
• zaawansowane zarządzanie systemem doładowań (elektronicznych i kart zdrapek);
• wsparcie dla modelu operatorów wirtualnych MVNO/MVNE;
• możliwość samokonfiguracji platformy dla nowo tworzonych subskrypcji/kont, bez ingerencji systemów zewnętrznych (self provisioning);
• możliwość wspierania usług w modelu Telco 2.0.
Obecnie realizowana strategia CenterNet przewiduje dostarczanie usług hurtowych i detalicznych przy ścisłej współpracy innych spółek telekomunikacyjnych. W związku z tym, dla CenterNet ogromną zaletą systemu opartego na produktach Oracle i tworzonego przez ekspertów Fujitsu jest to, że stanowi on wspólną platformę dla różnych usług i we wszystkich technologiach sieciowych - komentuje Grzegorz Tomczyk, wiceprezes CenterNet. Dodatkowo wykorzystanie w systemie standardowych interfejsów przyniesie nam znaczące oszczędności przy instalacji dodatkowych modułów w przyszłości, dzięki temu, że nie występuje konieczność kosztownej integracji i dostosowywania interfejsów do obecnie działającej sieci CenterNet. Korzystną cechą systemu jest także jego modularna architektura, umożliwiająca proste i szybkie zmiany funkcjonalności w miarę rozrastania się sieci lub modyfikacje architektury zgodnie z rozwojem sytuacji na rynku.