Credit Agricole to kolejny dostawca tożsamości w mojeID

Credit Agricole udostępnił swoim klientom możliwość zdalnego potwierdzania tożsamości oraz zakładania Profilu Zaufanego. Jest to możliwe dzięki integracji z usługą mojeID.

Marian Szutiak (msnet)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Credit Agricole to kolejny dostawca tożsamości w mojeID

Dzięki usłudze mojeID oraz integracji z serwisem login.gov.pl, klienci banku Credit Agricole mają możliwość zdalnego dostępu do usług publicznych świadczonych przez urzędy oraz systemy i serwisy administracji publicznej, takie jak ePUAP, pacjent.gov.pl czy biznes.gov.pl. Mogą również zakładać i używać Profil Zaufany w relacjach z administracją publiczną (do podpisywania pism urzędowych, deklaracji oraz innych dokumentów), a także wykorzystując bankowość internetową banku Credit Agricole do uwierzytelnienia poprzez mojeID.

Dalsza część tekstu pod wideo

mojeID to bezpieczna metoda zdalnego potwierdzania tożsamości również w usługach komercyjnych. Użytkownicy mojeID mogą korzystać z oferty online usługodawców z wielu różnych branż: ubezpieczeniowej, ochrony zdrowia, telekomunikacyjnej, finansowej, energetycznej czy rozrywkowej. Można w ten sposób między innymi rejestrować się w celu uzyskania dostępu do portali, odzyskiwać hasła, zawierać umowy czy zlecać polecenie zapłaty.

Do dyspozycji klientów oddajemy kolejne nowoczesne rozwiązanie technologiczne, które jest wygodne w użytkowaniu i zapewnia całkowite bezpieczeństwo danych osobowych. Dzięki niemu nasi klienci będą mogli załatwić zdalnie wiele codziennych, a także urzędowych spraw. Jesteśmy przekonani, że z zadowoleniem przyjmą to rozwiązanie.

– powiedział Janusz Kępiński, dyrektor Departamentu Bankowości Internetowej i Mobilnej z banku Credit Agricole

Z usługi mojeID można skorzystać w kilku krokach. Chcąc załatwić sprawę, która wymaga potwierdzenia tożsamości, wystarczy na stronie firmy lub urzędu wybrać mojeID i zalogować się do swojego banku. Po potwierdzeniu w banku zgody na przekazanie konkretnych danych, użytkownik automatycznie przenosi się do serwisu z którego chciał skorzystać. Rozwiązanie spełnia wymogi bezpieczeństwa określone w unijnym rozporządzeniu eIDAS oraz w ustawie o usługach zaufania i identyfikacji elektronicznej.

Możliwość zdalnego uwierzytelniania to kluczowy element procesu digitalizacji, obejmującego wiele dziedzin życia. Dlatego z satysfakcją obserwujemy tak intensywny rozwój i upowszechnienie usługi mojeID. Dzięki współpracy z Credit Agricole Bank Polska, mojeID będzie dostępne łącznie dla ponad 15 mln klientów bankowości elektronicznej, którzy zyskają komfort dostępu do oferty usług świadczonych online.

– skomentował Piotr Wichowski, dyrektor Linii biznesowej usługi identyfikacji w KIR