Dell dopiero teraz poinformował klientów o możliwej kradzieży danych sprzed miesiąca

Kiedy najlepiej powiadomić klienta o możliwej kradzieży jego danych? Większość odpowiedziałaby, że niezwłocznie. Dell ma jednak nieco inne podejście do tej sprawy. Firma raczyła się podzielić wiedzą dopiero po miesiącu.

Michał Świech (Isand)
4
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Dell dopiero teraz poinformował klientów o możliwej kradzieży danych sprzed miesiąca

Miesiąc temu Dell stał się ofiarą dużego ataku hakerskiego. Dell postanowił działać na własną rękę i rozpoczął proces hashowania i resetowania haseł swoich klientów, jednak nie poinformował ich o zagrożeniu. Firma wynajęła również firmę specjalizującą się w kryminalistyce cyfrowej, by pomogła ona wytropić hakerów. Dopiero po miesiącu producent poinformował swoich klientów o wydarzeniu.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wszyscy klienci - szczególnie ci posługujący się hasłami uniwersalnymi - powinni zmienić swoje hasła. Zaangażowane zostały również organy ścigania.