Gry na Androida w 3Q2019 - 55% rynku zajmują trzy tytuły

Trzy najpopularniejsze gry na Androida odpowiadają za 55% pobrań tego typu aplikacji w sklepie Google Play. Wygrywa Subway Surfers, przed Candy Crush Saga i Temple Run 2.

Marian Szutiak (msnet)
2
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Gry na Androida w 3Q2019 - 55% rynku zajmują trzy tytuły

W jakie gry najbardziej lubią grać użytkownicy urządzeń z Androidem. Według badań serwisu GoldenCasinoNews.com, w III kwartale 2019 roku 55% rynku gier związanym ze sklepem Google Play mają trzy tytuły. Najpopularniejszą grą w tym okresie był Subway Surfers, z udziałem wynoszącym 22,58%. Wydany w maju 2012 roku produkt duńskiego dewelopera Kiloo została pobrana na całym świecie już ponad 2,5 miliarda razy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Drugie miejsce w 3Q2019 należało do Candy Crush Saga (19% rynku). Legendarna gra King's Candy Candy po raz pierwszy trafiła na ekrany smartfonów w 2012 roku. W ciągu ostatnich pięciu lat franczyza Candy Crush zarobiła na całym świecie 6,37 miliarda dolarów, podczas gdy gra mobilna została pobrana łącznie ponad 1,34 miliarda razy.

Trzeci stopień podium zajęła gra Temple Run 2. Według najnowszych danych tytuł opracowany i opublikowany przez Imangi Studios osiągnął prawie 13 procent zasięgu rynkowego w trzecim kwartale 2019 roku.

 

Do 2021 roku gry mobilne zarobią 100 mld dolarów

Dzisiaj ludzie chcą mieć dostęp do rozrywki w dowolnym miejscu i czasie, dlatego gry mobilne stały się bardziej popularne niż kiedykolwiek. W 2018 roku wszystkie aplikacje mobilne wygenerowały 87,1 mld dolarów przychodów na całym świecie, a gry mobilne zarobiły aż 70% tej kwoty. To prawie sześć razy więcej niż osiągnięto w segmencie konsol premium. Przewiduje się, że do 2021 roku gry mobilne wygenerują przychód w wysokości 100 miliardów dolarów i osiągną 60-procentowy udziałem w całkowitych, globalnych przychodach z gier.