ING Bank Śląski przeprasza za awarię. Co z pieniędzmi klientów?

ING Bank Śląski 26 czerwca przeszedł dużą awarię systemów informatycznych. Znaczna część usług była niedostępna dla klientów banku. Poprosiliśmy bank o wyjaśnienia.

Lech Okoń (LuiN)
2
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
ING Bank Śląski przeprasza za awarię. Co z pieniędzmi klientów?

Awaria zaczęła się około 14:27, trwała do późnych godzin nocnych

Według zgłoszeń internautów utrudnienia dotyczyły praktycznie wszystkich usług, od dostępu do aplikacji i strony internetowej, przez eKantor, po płatności kartowe i bankomaty. Z odpowiedzi na pytania Telepolis dowiadujemy się jednak, że zakres utrudnień był inny, nieco mniejszy. Możliwe, że na trwającą awarię nałożyły się zdarzenia jednostkowe klientów, które nadały sytuacji większego dramatyzmu.

Dalsza część tekstu pod wideo

W środę 26 czerwca, od godzin popołudniowych do późnych godzin nocnych, zmagaliśmy się z problemami technicznymi. Utrudnione było korzystanie z niektórych funkcji kart, realizowanie przelewów zagranicznych, korzystanie z eKantoru i zakładanie kont. Zdarzały się również trudności przy korzystaniu z wpłatomatów. Na ten moment wszystkie funkcje działają już prawidłowo (...)

Przepraszamy za wszelkie niedogodności.

- przekazuje redakcji TELEPOLIS.PL biuro prasowe ING Banku Śląskiego.

Choć karty mogły nie działać, działał BLIK

Jak zapewnia bank, pomimo awarii instytucji udało się utrzymać ciągłość działania bankowości internetowej i aplikacji mobilnej. Gdy więc nie chciała działać karta, można było się nadal posiłkować Blikiem, jego kody funkcjonowały prawidłowo:

W trakcie awarii bankowość internetowa i aplikacja mobilna Moje ING oraz ING Business były w pełni dostępne. Można było również płacić i wypłacać pieniądze kodami BLIK.

- dodaje biuro prasowe ING Banku Śląskiego.

Niestety bank nie odpowiedział na nasze pytanie o przyczynę utrudnień, jednak w tej kwestii brak komunikacji często podyktowany jest względami bezpieczeństwa. A gdy o bezpieczeństwie mowa, zawsze w przypadku tego typu incydentów pytamy o to, czy dane klientów są bezpieczne. Tutaj bank nie odpowiedział bezpośrednio na pytanie, ale zapewnił bezpieczeństwo zgromadzonych środków:

Pieniądze klientów były i są bezpieczne.

- zapewnia ING Bank Śląski.