Internet przyszłości - nadzieje i obawy
Jakie mamy obawy związane z Internetem? Czy boimy się, że nasze zachowania są analizowane przez różnego rodzaju korporacje? Odpowiedź na te oraz wiele innych pytań można znaleźć w wynikach badań przeprowadzonych w maju tego roku przez Microsoft w 12 krajach europejskich na grupie ponad 10 tys. Internautów.
Jakie mamy obawy związane z Internetem? Czy boimy się, że nasze zachowania są analizowane przez różnego rodzaju korporacje? Odpowiedź na te oraz wiele innych pytań można znaleźć w wynikach badań przeprowadzonych w maju tego roku przez Microsoft w 12 krajach europejskich na grupie ponad 10 tys. Internautów.
Badania miały na celu zbadanie jak po 20 latach istnienia Internetu użytkownicy widzą przyszłość sieci oraz co tak naprawdę niepokoi ich w kontekście coraz szybszego jej rozwoju. Numerem jeden na liście potrzeb użytkowników jest, jak wynika z badań, poprawa jakości kontentu. 80% Polaków życzyłoby sobie, aby zawartość witryn - grafika, muzyka oraz filmy były dostępne w wersji HD. Jesteśmy zdecydowanie zmęczeni "bylejakością". Oznacza to potrzebę poważnych zmian w wirtualnym świecie, który rozwijał się do tej pory w myśl hasła - ilość, a nie na jakość.
Niewiele mniej, bo 8 na 10 zapytanych o oczekiwania związane z siecią wymieniło swobodną możliwość przeglądania witryn oraz serwisów, bez poczucia, że nasze wybory i preferencje mogą być zapamiętywane. Jak się okazuje niemal połowa Polaków (43%) jest zmęczona takim stanem rzeczy. Zapytani o przyszłość Internetu uważają, że do 2020 roku nie będzie już mowy o prywatności
w wirtualnym świecie. Każda nowa aktywność zostanie odnotowana i zapisana. Także 71% osób uważa, że korporacje do 2020 roku będą miały nieograniczony dostęp do wszelkich danych konsumentów.
Badania wykazały również, że 31% zapytanych osób obawia się, iż tożsamość internetowa stanie się ważniejsza od życia w świecie rzeczywistym. Jednocześnie dwoje na pięciu (37%) ankietowanych uważa, że Internet będzie "znał" nas lepiej, a co za tym idzie sprawniej rozpoznawał nasze potrzeby i preferencje niż nasi życiowi partnerzy, a wynikać to będzie z wysokiego poziomu uzależnienia od sieci.
Polscy ankietowani powrócili także do szeroko dyskutowanego w Polsce problemu przyszłości prasy. Aż 40% pytanych osób obawia się, iż w przeciągu dekady gazety oraz magazyny będą dostępne już tylko w witrynach internetowych.