mPunkt - wyniki za 2005 rok i plany na 2006

mPunkt, największy diler Polkomtela, miał w 2005 roku 335 mln zł przychodów. Jest to wynik zbliżony do osiągniętego w 2004 roku.

Redakcja Telepolis
3
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
mPunkt - wyniki za 2005 rok i plany na 2006

mPunkt, największy diler Polkomtela, miał w 2005 roku 335 mln zł przychodów. Jest to wynik zbliżony do osiągniętego w 2004 roku.

Ponieśliśmy duże koszty utworzenia nowych kanałów sprzedaży, np. centrum telesprzedaży, oraz rozwinięcia hurtowego handlu, w którym sprzedajemy telefony bez umowy, produkty prepaid oraz doładowania telefonów na kartę. To wpłynęło na wynik EBITDA (wyniósł podobnie jak w 2004 roku około 5,2 mln – przyp. red.). Przychód nieznacznie spadł, ale tylko z powodu spadku cen telefonów kupowanych od operatora i dalej odsprzedawanych wraz z aktywacją abonentom — mówi Dariusz Chlastawa, wiceprezes mPunktu.

Dodaje jednak, że w tym roku przychody i zyski zwiększą się, bo funkcjonują już w pełni uruchomione w 2005 r. nowe kanały sprzedaży oraz zacznie pracować kilkadziesiąt nowych salonów otworzonych w 2005 r.

Sieć składa się z 210 salonów. Chociaż wzrost zasięgu sieci przekłada się automatycznie na wzrost obrotów, to zarząd mPunktu nie ma imperialnych ambicji. Firma uważa, że optymalna liczba na polskim rynku to 200-300 punktów. Sieć mPunktu nie powinna rosnąć znacząco w tym roku, firma nie myśli też o akwizycjach.

Możliwości wzrostu upatrujemy w sprzedaży nowych usług, rozwijaniu elektronicznych kanałów sprzedaży oraz poprawie jakości obsługi. To nie jest tylko frazes. Jakość obsługi ma coraz większy wpływ na przychody, bo rośnie rola sprzedaży innego asortymentu niż usługi Polkomtela — mówi Dariusz Chlastawa.

Obecnie przynoszą one mPunktowi 75-80% sprzedaży, ale diler stara się wprowadzać nowe produkty. W 2005 roku sprzedał ponad 25 tys. telefonów bez aktywacji operatora. mPunkt pobiera prowizję od PZU za ubezpieczenie telefonów komórkowych - klienci ubezpieczają 75% telefonów kupionych bez aktywacji. Rozpocznie też sprzedaż tanich telefonów i akcesoriów — z końcówek serii lub używanych.

Dalsza część tekstu pod wideo