Orange: klienci wysłali 680 tys. takich SMS-ów. Operator na nich nie zarobił

Wiadomości SMS to nie tylko prosty sposób na komunikację z bliskimi i znajomymi – mogą też wspierać szlachetne inicjatywy społeczne. Orange podał kilka informacji na ten temat i związane z tym statystyki.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
4
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Orange: klienci wysłali 680 tys. takich SMS-ów. Operator na nich nie zarobił

Charytatywne numery SMS – bo o nie chodzi – są nieodpłatnie przyznawane przez operatorów telekomunikacyjnych organizacjom pożytku publicznego, by wspierać ważne społecznie inicjatywy. Cały dochód uzyskany z takich wiadomości przekazywany jest do organizacji, która się posługuje numerem. 

Dalsza część tekstu pod wideo

W 2024 roku klienci Orange przesłali prawie 680 tys. SMS-ów na numery charytatywne. Dzięki tej pomocy do organizacji społecznych operator przekazał ponad 3 mln zł. Obecnie charytatywne numery SMS przyznane są 18 organizacjom.

Orange: klienci wysłali 680 tys. takich SMS-ów. Operator na nich nie zarobił

Orange wyjaśnia, że charytatywne numery SMS przydają się również w sytuacjach wyjątkowych jak np. klęski żywiołowe, katastrofy czy konflikty zbrojne, by zbierać fundusze dla ludzi znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej.

Jednej organizacji przyznajemy maksymalnie jeden charytatywny numer SMS, najczęściej na czas trwania danej akcji. Zgodę muszą wyrazić wszyscy znaczący operatorzy telefonii komórkowej działający w Polsce (Orange, Play, Plus i T-Mobile)

wyjaśnia Orange.

Wysyłając SMS-a, użytkownicy wspierają organizację jednorazową kwotą od 2 do 5 zł netto. Jest ona pobierana z konta klienta w przypadku numeru na kartę lub dopisywana do faktury za abonament. Po wysłaniu SMS-a każdorazowo użytkownik otrzymuje zwrotną wiadomość z podziękowaniem za udział w akcji.

Charytatywne numery SMS operatorzy przyznają nieodpłatnie i świadczą je po kosztach, dlatego fundacje czy organizacje pożytku publicznego ubiegające się o nie muszą spełnić kilka warunków. Głównym wymogiem jest to, że środki z akcji muszą być przekazane wyłącznie na szczytny cel. 

Fundacja czy organizacja musi też zadbać, by przyznany numer został wpisany do rejestru numerów wykorzystywanych do świadczenia usługi z dodatkowym świadczeniem, a także zadbać o dużą kampanię promocyjną numeru.