Orange odda klientom pieniądze. Musisz tylko kliknąć
Orange realizuje decyzję UOKiK dotyczącą zwrotu kosztów za połączenia z infolinią Orange i nju. Operator uruchomił stronę, gdzie można składać wnioski w tej sprawie.

We wrześniu UOKiK ogłosił decyzję z 31 sierpnia 2023 r. dotyczącą opłat za kontakt z infolinią Orange lub nju, które były ponoszone przez klientów mimo zawartych w pakiecie darmowych połączeń do sieci komórkowych i stacjonarnych. Operator naliczał sobie za to 29 groszy za minutę.
Pod lupę UOKiK trafiła także inna opłata – 49 zł za diagnozę technika podczas reklamacji uszkodzenia zgłaszanego przez klienta. Urząd zakwestionował te praktyki Orange i zobowiązał operatora do zwrotu klientom poniesionych kosztów.



Orange wycofał się z opłat za infolinię już w marcu 2023 r., gdy UOKiK wszczął postępowanie, a więc jeszcze przed zapadnięciem ostatecznej decyzji. Dziś operator poinformował o formularzu, który pozwala odzyskać poszkodowanym klientom niesłusznie poniesione koszty.
Przypomnę, że zobowiązaliśmy się wykonać tę decyzję, która wynikała z naszego dialogu z urzędem. Opłatę za połączenia z infoliniami znieśliśmy w marcu 2023 r. Pozostałe zobowiązania wykonamy zgodnie z harmonogramem
– napisał na firmowym blogu Wojtek Jabczyński, rzecznik operatora.
Aby ułatwić klientom otrzymanie zwrotu opłat – lub w zamian pakietów GB – Orange uruchomił stronę, gdzie poprzez specjalny formularz można składać wnioski o zwrot za połączenia na infolinię. Formularz dostępny jest tutaj.
Komu przysługuje zwrot?
Jak wynika z decyzji UOKiK (DOZIK nr 8/2023), zobowiązanie do zwrotu kosztów dotyczy byłych i obecnych klientów w ofertach Orange i nju, którzy:
- dzwonili na infolinię od 12 marca 2022 do 12 marca 2023 r.,
- zawarli nową umowę lub zmienili jej warunki po 25 grudnia 2014 r.,
- w czasie kontaktu z infolinią mieli pakiet z nielimitowanymi rozmowami na telefony komórkowe,
- nie złożyli reklamacji dotyczących kosztów połączenia z infolinią lub otrzymali negatywną odpowiedź.
Klienci Orange i nju, którym naliczono opłaty, mogą wybrać czy chcą otrzymać zwrot kosztów, czy jednorazowo darmowy pakiet danych – 30 GB dla dzwoniących na infolinię Orange i 9 GB – dla osób, które korzystały z usług nju.
Postanowienie UOKiK zakłada też, że osoby, które nie wypełnią formularza, również otrzymają zwrot pieniędzy. W takiej sytuacji zapłacą mniej za rachunek (w ofertach postpaid) lub dostaną doładowanie konta (prepaid).
Warto pamiętać, że decyzja UOKiK zobowiązuje Orange, by specjalny formularz dostępny był przez 3 miesiące od daty jego publikacji na stronie internetowej Orange. Ponieważ formularz został uruchomiony 10 października, na złożenie wniosku jest czas do 10 stycznia 2024 r.
Zobacz: Plus nie współpracował z UOKiK, ale kara jest dużo niższa
Zobacz: Telefon grozy. Polacy dzwonią, potem szok na rachunku