Orange Smart Care: co 9,3 minuty nowe zgłoszenie uszkodzonego smartfonu
Osoby korzystające z usługi Orange Smart Care co 9,3 minuty zgłaszają uszkodzenie. Zdecydowana większość zgłoszeń dotyczy wyświetlacza, a prawie 10% to kłopoty spowodowane zalaniem wodą.

Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska, opublikował trochę statystyk na temat usługi Orange Smart Care. Z przedstawionych danych wynika, że osoby korzystające z tej usługi zgłaszają uszkodzenia smartfonów średnio co 9,3 minuty. Od początku 2021 roku było już niemal 22 tysiące takich zgłoszeń, które aż w 90% dotyczyły wyświetlacza. W takich przypadkach często uszkodzeniu ulegają również inne elementy telefonu. Niemal co dziesiąta zgłaszana usterka wynika z zalania urządzenia wodą.
Zobacz: Orange: nowe oferty z 5G i HBO, nawet 25 GB bonusu co miesiąc w aplikacji
Zobacz: 10 sztuczek cyberprzestępców. Tak, ty też się możesz na nie złapać!



Osoby korzystające z Orange Smart Care mogą spać spokojniej, bo nie zapłacą za naprawę morza pieniędzy. Każdy taki klient Orange oszczędza średnio około 1000 zł na naprawie. Sama usługa nie jest bardzo droga i kosztuje miesięcznie 11,99 zł lub 15,99 zł. Różnice między obiema opcjami pokazaliśmy w tabeli poniżej.
Orange Smart Care | Orange Smart Care Premium | |
Opłata miesięczna | 0 zł w pierwszym miesiącu, 11,99 zł/mies. od drugiego miesiąca | 0 zł w pierwszym miesiącu, 15,99 zł/mies. od drugiego miesiąca |
Naprawa uszkodzeń | pęknięty wyświetlacz wraz z aparatem, obudową i przyciskami | wszystkie uszkodzenia |
Zalanie wodą | osuszenie telefonu lub wymiana płyty głównej | całościowe usunięcie skutków zalania |
Odbiór uszkodzonego telefonu i dostarczenie po naprawie | TAK | TAK |
Naprawa w ciągu 7 dni roboczych, powyżej 7 dni telefon zastępczy | TAK | TAK |
Zachowanie gwarancji producenta | TAK | TAK |
Możliwość rezygnacji w każdej chwili | TAK | TAK |
Bezpłatna wymiana na nowy w razie braku możliwości naprawy | NIE | TAK |
Limity | 1200 zł rocznie, dowolna ilość napraw | bez limitu, 1 naprawa na rok |
Orange Smart Care obejmuje ochroną nie tylko telefon zakupiony w Orange.
Według badania firmy Kantar, przeprowadzonego na zlecenie Digital Care:
- 46% wszystkich użytkowników co najmniej raz doświadczyła uszkodzenia smartfonu, z czego mniej niż połowa (43%) decyduje się na naprawę,
- 45% uszkodzeń ma miejsce w domu,
- 80% uszkodzeń dotyczy zbitego wyświetlacza,
- koszt wymiany stłuczonego wyświetlacza czasami przekracza 70% ceny nowego smartfonu.
Szybkie naprawy
Na koniec kilka liczb dotyczących punktu szybkich napraw, który znajduje się w Orange Smart Store w warszawskim Sezamie. Przed pandemią korzystało z niego średnio 185 klientów miesięcznie, obecnie (okres od marca 2020 do kwietnia 2021) średnia to 104 klientów.