PKO Bank Polski chwali się nowościami. Robią wrażenie
No i mamy cyfrowego lidera w zakresie usług bankowości. PKO Bank Polski otrzymał tytuł Global Digital Champion, a jego wysokie zaawansowanie potwierdził raport Digital Banking Maturity 2024.

PKO Bank Polski ma powody do dumy. Nie dość, że otrzymał tytuł Global Digital Champion, to jeszcze został uznany za jeden z najbardziej zaawansowanych cyfrowo banków na świecie.
Wysokie zaawansowanie potwierdził raport Digital Banking Maturity 2024, przygotowany przez Deloitte. Zgodnie z raportem, to właśnie ten bank jest liderem usług pozabankowych oraz oferuje najlepsze wsparcie dla klienta.


W PKO Banku Polskim oferujemy nową bankowość, na nowe czasy, bo tego dziś oczekują nasi klienci. To wyróżnienie motywuje nas do jeszcze bardziej wytężonej pracy na rzecz rozwoju produktów i usług. (...) Kilka dni temu zaoferowaliśmy całkowicie cyfrowy proces hipoteczny. To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce, które zakłada, że od złożenia wniosku, przez analizę i wydanie decyzji, aż do podpisania umowy kredytowej cały proces może odbyć się zdalnie, bez konieczności osobistej wizyty klienta w oddziale. Chcemy towarzyszyć naszym klientom w codziennym życiu, udostępniając im kolejne cyfrowe rozwiązania i udogodnienia. Naszą ambicją jest być inspiracją dla branży finansowej, tworzenie nowych standardów obsługi klienta i innowacyjności.
– powiedział prezes PKO Banku Polskiego, Szymon Midera.
Usługi cyfrowe w PKO Bank Polski
Od 30 września w ofercie banku znalazł się cyfrowy proces hipoteczny. Cały on odbywa się zdalnie, bez konieczności wizyty klienta w oddziale banku. Dużym udogodnieniem są voiceboty, oparte na AI, które rozmawiały z klientami już ponad 50 mln razy. Rozmowy te odbywają się na infoliniach oraz z udziałem Asystenta głosowego IKO.
Aplikacja IKO oraz platforma usług dodatkowych, umożliwiająca m.in. zakup biletów kominukacji miejskiej, umawianie teleporad, biletów do kina lub usług VOD, też rozwija się nieustannie. Co chwila jest dodawana nowa funkcja, która na ogół przypada użytkownikom do gustu. Od niedawna klienci banku mają także możliwość zabezpieczenia logowania do serwisu iPKO za pomocą kluczy bezpieczeństwa.
W tegorocznych badaniach brało udział 349 instytucji finansowych z 44 krajów. Brano pod uwagę pełną ścieżkę klienta w kanałach cyfrowych - od otwarcia konta, przez onboarding, codzienną bankowość oraz proces zamknięcia rachunku.