Kody w PKO BP. Sprzedano już 3,5 mln usług

PKO Bank Polski rozwija platformę usług dodatkowych, na której można kupić bilety, kody, doładowania, a nawet umówić e-wizytę lekarską. Po pierwszym roku działania platformy, bank zapowiada kolejne nowości i budowę większego marketplace’u.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Kody w PKO BP. Sprzedano już 3,5 mln usług

Usługi dodatkowe, tzw. VAS (ang. Value Added Services) to usługi, które wykraczają poza podstawową działalność banku. Klienci znajdą je w aplikacji IKO i w serwisie iPKO w zakładce Usługi i zakupy. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Platforma usług dodatkowych w PKO ma już rok – została uruchomiona w marcu 2023 r. Klienci banku mogą w niej umówić e-wizytę lekarską, kupić ochronę wyświetlacza swojego smartfonu, kody do e-booków i audiobooków, bilety do kina czy dostęp do serwisu VOD. Z danych banku wynika, że już teraz klienci wykupują miesięcznie średnio 3,5 mln tego rodzaju usług.

Największą popularnością cieszą się doładowania telefonów, których bank sprzedaje 1,6 mln w miesiącu. Klienci równie chętnie kupują przez kanały banku bilety parkingowe – ich sprzedaż w ciągu roku wzrosła o 25 proc. Dynamicznie rośnie także sprzedaż biletów autostradowych. W 2023 r. bank sprzedał ich 1,5 mln. Dużym zainteresowaniem cieszą się raporty i alerty BIK, a także karty podarunkowe. Największą sprzedaż notują Google Play, PaySafeCard, PlayStation, Spotify i Xbox.

Od niedawna dostępne są też trzy nowe usługi: kody do Legimi – dostęp do ponad 180 tys. e-booków i audiobooków, kody do Multikina, które można wymienić na bilety do kina oraz Canal+ online – możliwość zakupu dostępu do platformy Canal+ (VOD, telewizja linearna) w modelu subskrypcji miesięcznej lub jednorazowo na 6 miesięcy.

W 2024 roku PKO podwoi wybór usług

Rozbudowując dostępną platformę, PKO Bank Polski zamierza stworzyć większy, bardziej bogaty marketplace usług dodatkowych. W 2024 roku planuje podwoić ich ofertę.

Bank prowadzi obecnie rozmowy z kolejnymi dostawcami. W planach jest łączenie usług w pakiety, które będą atrakcyjniejsze cenowo niż te sprzedawane pojedynczo. 

Jak zdradza PKO, kolejnym etapem rozwoju marketplace’u będzie dostarczanie usług z obszaru mediów cyfrowych czy gamingu, które uzupełnią produkty bankowe.

Dążymy do zbudowania marketplace’u usług dodatkowych, by oferować ich szeroki wachlarz w wielu dziedzinach życia. W tym roku planujemy podwoić nasze portfolio usług dodatkowych, zgodnie z potrzebami naszych klientów

– zapowiada Michał Kalinowski, Dyrektor Biura Rozwoju Usług Dodanych i E-Commerce PKO Banku Polskiego.

Platforma usług dodatkowych PKO to rozwiązanie działające w chmurze. Udostępniane jest przez bank poprzez spółkę zależną PKO Finat w formie API. Dzięki niemu zewnętrzni dostawcy mogą w prosty sposób łączyć się z systemami PKO i udostępniać usługi w kanałach cyfrowych banku, a klienci za pośrednictwem IKO i iPKO korzystać z takiej oferty.