[Aktualizacja] Play wysłał pocztę głosową na wakacje. Sprawdź swój billing!

Wszystkim klientom sieci Play z aktywną pocztą głosową polecamy sprawdzenie billingów. W wyniku błędu po stronie fioletowego operatora, mogło dojść do naliczenia opłat za połączenia z numerem 790 200 300 jak za rozmowy międzynarodowe.

Marian Szutiak (msnet)
13
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
[Aktualizacja] Play wysłał pocztę głosową na wakacje. Sprawdź swój billing!

Niektórzy klienci sieci Play, mogli się zdziwić, jeśli z niewiadomych powodów na ich rachunkach pojawiły się połączenia z numerem 790 200 300 (numer poczty głosowej w Play), a jak twierdzą niektórzy także z numerem 790 200 200, taryfikowane jako połączenia z numerem zagranicznym. Dla osób z ofert prepaidowych mogło się to zakończyć nawet całkowitym wyczyszczeniem konta, jak miało to miejsce w przypadku pana Leszka, od którego pochodzi zamieszczony poniżej zrzut ekranu.

Dalsza część tekstu pod wideo
[Aktualizacja] Play wysłał pocztę głosową na wakacje. Sprawdź swój billing!

Informacje na temat błędu można znaleźć również w serwisach służących do identyfikacji nieznanych numerów. Na przykład przy numerze 790 200 300 na stronie numerytelefonu.com można znaleźć między innymi takie komentarze (pisownia oryginalna):

- Dzisiaj za połączone z nr 700200300 (poczta głosowa Play darmowa na terenie Polski) pobrało mi opłatę jak za połączenie zagraniczne. Po złożeniu reklamacji zwrócono kasę tłumacząc błędem systemu. Pewnie dużo osób nie sprawdza bilingu i płaci.

- Naliczenie w Play 2 zł pomimo że nie wykonywałem połączenia pod ten numer. Dodatkowo numer w Play a naliczono za połączenie zagraniczne. Właśnie sprawe zgłosiłem na czacie.

- Play tłumaczy te dodatkowe naliczenia z nr 790 200 300 jako błąd systemu i zwraca pieniądze w postaci korekty do faktury. Niemniej jednak trzeba się upomnieć!

Skontaktowaliśmy się w tej sprawie z Biurem Prasowym sieci Play, z którego otrzymaliśmy informację, że operator sprawdza, co się mogło stać i wróci z odpowiedzią, gdy dowie się czegoś więcej. Czekamy więc na komentarz ze strony Play. Tymczasem radzimy sprawdzić billingi i ewentualnie składać reklamację na niewłaściwie rozliczone połączenia z pocztą głosową.

Aktualizacja: komentarz Play

Otrzymaliśmy komentarz operatora sieci Play w sprawie problemów z taryfikacją połączeń z numerem poczty głosowej:

Potwierdzamy, że w dniach 21-26 maja przy połączeniach z numerami Poczty Głosowej mogło występować ich błędne taryfikowanie. Teraz wszystko już działa prawidłowo. Jesteśmy w trakcie dokonywania korekt za wspomniane połączenia wszystkim klientom, którzy łączyli się z Pocztą Głosową. Co ważne, klienci nie muszą składać reklamacji w tej sprawie – sami wprowadzamy korekty rozliczeń.