Awaria w Play. Są problemy z Internetem stacjonarnym (aktualizacja)
W czasie gdy coraz bardziej jesteśmy uzależnieni od dostępu do sieci i zasobów Internetu, problemy z łącznością mogą nas bardzo irytować. Uniemożliwiają one nam pracę, naukę, kontakt z bliskimi czy znajomymi, a także korzystanie z rozrywek. Wiedzą o tym między innymi klienci Play, których dotknęły problemy związane z Internetem stacjonarnym od fioletowego operatora.

Klienci Play od dłuższego już czasu skarżą się na problemy z działaniem fioletowych usług. Wynika to między innymi z wykresu dostępnego w serwisie Downdetector.pl. Szczególnie duży wzrost liczby zgłoszeń nastąpił dzisiaj (15 października 2024 roku), po godzinie 16:20. Z komentarzy w różnych serwisach, które temu wzrostowi towarzyszą wynika, że problemy dotyczą Internetu stacjonarnego. Aż chciałoby się napisać "znowu". Do naszych redakcyjnych "uszu" docierają co jakiś czas informacje od niezadowolonych klientów fioletowego operatora, według których jakość usług pozostawia wiele do życzenia. Dotyczy to w szczególności osób korzystających z Internetu UPC. Play jednak na ogół odpiera tego typu zarzuty i twierdzi, że wszystko działa prawidłowo po jego stronie.
Wróćmy jednak do aktualnych problemów. Jak już wspomniałem, dotyczą one przede wszystkim Internetu stacjonarnego. Pojawiają się również zgłoszenia dotyczące Internetu mobilnego czy innych usług Play, na przykład telewizji.



Katowice - dzisiaj w nocy internet stacjonarny przestał działać, i do tej pory go nie ma.
Hallo Play !!!!
Wrocław bez światłowodu..
Może jakiś komunikat byście wyskrobali!Najgorszy internet stacjonarny świata. Do tego własnych klientów ma głęboko w poważaniu. Dodzwonić się na infolinię graniczy z cudem w razie jakichkolwiek problemów. Ale żeby wydzwaniać po 30 razy dziennie z częstotliwością podchodząc pod stalking i napastowanie to nie macie problemu albo żeby spróbować wcisnąć niekorzystne warunki umowy bądź próbę przedłużenia umowy, która ma się na czas nieokreślony to już szczyt marzeń abonenta. Zgłosić problem i awarię też nie idzie bo konsultanci zbywają na czacie a tekst " kiedy awaria się skończy proszę jak najszybciej skontaktować się z nami ponownie w celu rozwiązania tego problemu". Śmiech na sali...
Czy występuje właśnie jakaś awaria? Nagle brak zasięgu na telefonie
Play ile potrwa awaria na terenie Warszawy?
– przykładowe komentarze niezadowolonych klientów Play (pisownia oryginalna)
Nie wiemy, z czego wynikają problemy, ani kiedy ustąpią. Play wydaje się nie reagować na komentarze klientów w mediach społecznościowych w tej sprawie, nie potwierdzając istnienia problemów. Swoje pytanie dotyczące zgłaszanych problemów wysłałem do biura prasowego fioletowego operatora. Zaktualizuję tę wiadomość, gdy otrzymam odpowiedź.
AKTUALIZACJA
Otrzymaliśmy odpowiedź z Play. Operator przekonuje, że skala awarii była niewielka.
Trudności, o które Pan pyta, dotyczyły internetu stacjonarnego i objęły mniej niż jeden procent klientów, których obsługujemy w ramach usług domowych. Przepraszamy naszych abonentów za te niedogodności
– podał Krzysztof Olszewski, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w Play.
Jednocześnie Play nie potwierdził problemów związanych z siecią mobilną lub innymi usługami.