Play sam skłania, aby z niego uciekać. Zabił topową usługę (aktualizacja)
Play wyłącza kolejną ciekawą usługę. Tym razem chodzi o Xtra Numer, czyli możliwość przypisania kolejnych numerów do swojego numeru telefonu w fioletowej sieci.

Gdy rejestrujemy się w jakiejś usłudze lub serwisie internetowym, czasem zobligowani jesteśmy do podania swojego numeru telefonu. Nie zawsze jednak chcemy się dzielić z innymi swoim numerem, szczególnie gdy chodzi o jakąś jednorazową akcję i nie mamy ochoty na odbieranie późniejszych niechcianych połączeń. W takich sytuacjach z pomocą klientom sieci Play przychodzi usługa Xtra Numer.
Zobacz: Play: korzystaj z nawigacji i wygraj Mazdę CX-5 w konkursie
Zobacz: Play MIX teraz nawet przez 6 miesięcy za darmo



Xtra Numer – jak to działa?
Xtra Numer to usługa pozwalająca na uruchomienie do 10 dodatkowych numerów przypisanych do numeru telefonu w sieci Play. Wszystkie połączenia oraz SMS-y są przekierowywane na numer główny, dlatego nie ma potrzeby używania większej liczby kart SIM, a jednocześnie nie musimy podawać swojego głównego numeru, jeśli nie chcemy. Jedynym "utrudnieniem" w przypadku usługi jest to, ze z dodatkowych numerów nie możemy nigdzie zadzwonić ani wysłać wiadomości.
Aby otrzymać xtra numer, wystarczyło wysłać wiadomość SMS o treści START na numer 19872. Opłata wynosi 3,69 zł co 30 dni, aż do wyłączenia SMS-em o treści STOP XXXXXXXXX (zamiast znaków X wpisujemy numer telefonu, który chcemy wyłączyć) na numer 19872.
Więcej informacji o usłudze można znaleźć pod tym adresem oraz w regulaminie.
Xtra Numer – koniec usługi
Usługa Xtra Numer może być w niektórych sytuacjach bardzo przydatna. Jednak mamy też złe wieści – Play postanowił ją wyłączyć. Zgodnie z komunikatem fioletowego operatora, nastąpi to 31 maja 2022 roku, a już od 6 kwietnia tego roku z usługi nie powinni móc skorzystać nowi użytkownicy.
Wysłaliśmy do biura prasowego sieci Play kilka pytań związanych z wyłączaną usługą. Zaktualizujemy wiadomość, gdy tylko otrzymamy odpowiedź.
Zobacz: Plus rozdaje iPhone'y. Jest tylko jedno ale
Zobacz: T-Mobile: „Bezpieczna Rodzina” na 30 dni za darmo
Aktualizacja – odpowiedź Play
Otrzymaliśmy od biura prasowego Play odpowiedź na nasze pytania dotyczące zamykanej usługi Xtra Numer. Oto jej treść:
Z usługi Xtra Numer korzystał jedynie niewielki odsetek naszych klientów. Dotychczasowi użytkownicy, którzy będą chcieli zachować swój tymczasowy numer uzyskany w ramach usługi, będą mieli taką możliwość – zostanie do nich skierowana odpowiednia komunikacja w tym temacie.
Na bieżąco analizujemy rynek i dostosowujemy nasze oferty do potrzeb klientów, aby zaoferować im jak najlepsze rozwiązania podnoszące ich komfort i bezpieczeństwo.