Co to, jakaś nowa sieć? Nie, to Plus i Polsat zmieniają logotypy
Grupa Polsat przedstawia nowe logotypy swoich najważniejszych i kluczowych marek: Plusa i Polsatu. Zmiany nie dotyczą tylko brandingu – Grupa Polsat w niedługim czasie zmieni nazwę na Grupa Polsat Plus.

Nowe logotypy przedstawiające obok nazw zieloną (Plus) i żółtą (Polsat) ażurową kulę mają się wizualnie kojarzyć z tą samą Grupą, stąd też obydwa są stylistycznie do siebie podobne. Zdaniem operatora, nowe logotypy odzwierciedlają wizję marek.
Plus jest marką, która oferuje najwyższej jakości usługi telekomunikacyjne, w tym najlepsze w Polsce 5G, a Polsat to najatrakcyjniejszy kontent. Dzięki integracji usług telekomunikacyjnych z kontentowymi dostarczamy usługi: „Dla każdego. Wszędzie”. (...) Dzisiaj nadszedł ważny dzień – rozpoczynamy nowy rozdział w historii Grupy – przedstawiamy nowe logotypy wspomnianych naszych najważniejszych i kluczowych marek: Plusa i Polsatu. Nowe logotypy zostały zaprojektowane przede wszystkim z myślą o przejrzystości i łatwości ich odbioru przez naszych widzów i klientów: z jednej strony tak, by wizualnie kojarzyły się z tą samą Grupą, a z drugiej – by zachowały swoje indywidualne wartości. Plus to telekomunikacja, a Polsat to kontent. Będziemy też w komunikacji korporacyjnej używać nowej nazwy Grupy, podkreślającej tę zależność i współdziałanie – Grupa Polsat Plus
– powiedział Zygmunt Solorz.



Nowy branding został zaprojektowany tak, aby czytelnie opisywał usługi i produkty pochodzące z Grupy Polsat Plus. Logotypy sieci Plus (odpowiadającej za „connectivity”) oraz Polsatu (odpowiadającego za „content”) mają w sposób spójny identyfikować je z Grupą. Zostały zaprojektowane z myślą o przyszłości, przejrzystości i wykorzystują specjalnie zaprojektowaną dla Grupy, indywidualną typografię, charakterystyczny element graficzny oraz kolory.
Jak przekonuje operator w swoim komunikacie, zielony kolor Plusa to m.in. innowacja i rozwój oraz troska o środowisko i lepsze życie. Żółty kolor Polsatu to energia, radość i optymizm płynące ze słońca – nierozerwalnie związanego z Polsatem. Przypomnijmy, że pierwszym logo Polsatu było słoneczko.
Dzięki tym zmianom marki będą w sposób prosty i wyrazisty kojarzyć się z Grupą, jednocześnie zachowując swój indywidualny charakter i przekaz. Operator zapowiada, że zaprezentowane nowe logotypy rozpoczynają ewolucyjne zmiany w portfolio marek Grupy oraz strategii ich komunikacji. Zmiana ta ma charakter stopniowy, jest zaplanowana i rozłożona w czasie na kilka etapów.