Plus przegrał w sądzie i musi zapłacić ponad 50 mln zł kary
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał w mocy karę w wysokości ponad 50 mln zł, którą Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Polkomtel, operatora sieci Plus. Chodzi o naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.

Z końcem 2019 roku UOKiK nałożył na spółkę Polkomtel, operatora sieci Plus, karę w wysokości 50 634 687 zł. Urząd przyjrzał się wtedy ofertom: Bezpieczny Internet, Nielimitowany Internet oraz Pakiet non stop i ustalił, że konsumenci nie mogli z nich w pełni korzystać, ponieważ Polkomtel od 2013 roku pobierał dodatkowe opłaty za słuchanie radia on-line oraz oglądanie filmów i innych treści w Internecie. Opłata wynosiła 40 groszy za minutę transmisji. Według UOKiK, abonenci powinni mieć dostęp do wszystkich portali w ramach posiadanego pakietu, co wynikało z zasady otwartego Internetu - każdy konsument powinien móc korzystać ze wszystkich jego zasobów na równych i niedyskryminacyjnych warunkach.
Zobacz: UOKiK nałożył wysoką karę na operatora sieci Plus. Tym razem poszło o opłaty za streaming wideo



Jak można było się spodziewać, Polkomtel odwołał się od decyzji Prezesa UOKiK do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ten jednak utrzymał w mocy nałożoną karę, o czym urząd poinformował właśnie na swoim profilu na Twitterze.
SOKiK utrzymał decyzję Prezesa #UOKiK w sprawie spółki #Polkomtel i nałożone kary w łącznej wysokości ponad 50 mln zł za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów.
— UOKiK (@UOKiKgovPL) December 21, 2021
Teraz kolej na ruch operatora, który może zapłacić karę lub odwołać się do sądu wyższej instancji.