Plus zmienia regulaminy usług dodatkowych

Polkomtel, operator sieci Plus, zapowiedział wprowadzenie zmian w regulaminach oferowanych przez siebie usług dodatkowych. Są one związane z nowelizacją Ustawy o prawach konsumenta.

Marian Szutiak (msnet)
3
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Plus zmienia regulaminy usług dodatkowych

Od 1 stycznia 2023 roku zaczną obowiązywać dodatkowe regulacje w zakresie praw konsumentów. Wynikają one z Ustawy z dnia 4 listopada 2022 r. o zmianie ustawy o prawach konsumenta, ustawy – Kodeks cywilny oraz ustawy – Prawo prywatne międzynarodowe (Dz.U. z 2022 r. poz. 2337). W związku z tym Plus uzupełni regulaminy swoich usług dodatkowych o wymagane treści. Jak zapewnia operator, warunki cenowe świadczonych usług dodatkowych nie ulegają zmianie.

Dalsza część tekstu pod wideo

Celem wskazanej wyżej ustawy jest wprowadzenie do polskiego systemu prawnego dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/770 z dnia 20 maja 2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych i usług cyfrowych oraz dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/771 z dnia 20 maja 2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów, zmieniającej rozporządzenie (UE) 2017/2394 oraz dyrektywę 2009/22/WE oraz uchylającej dyrektywę 1999/44/WE.

Celem obu powyższych dyrektyw jest między innymi wprowadzenie wspólnych przepisów dotyczących tego, jakim wymaganiom powinny sprostać umowy zawarte między przedsiębiorcami i konsumentami o dostarczanie treści cyfrowych lub usług cyfrowych. W szczególności dotyczy to zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową, środków ochrony prawnej w przypadku braku takiej zgodności lub ich niedostarczenia, a także sposobów korzystania z tych środków. Pełna treść ustawy w tym dokumencie (PDF).

Zmiany w regulaminach Plusa

Wprowadzane treści do regulaminów usług dodatkowych Plusa dotyczą:

  • aktualizacji postanowień odnoszących się do reklamacji usług,
  • przewidzianych ustawowo warunków dokonywania zmian w regulaminach,
  • nowego katalogu uprawnień konsumenckich w przypadku braku dostarczenia w terminie zamówionej usługi lub świadczenia jej w sposób niezgodny z regulaminem,
  • uzupełnienia postanowień w zakresie współdziałania usług z środowiskiem cyfrowym.

Szczegóły można znaleźć w dołączonych poniżej dokumentach, które zaczną obowiązywać 1 stycznia przyszłego roku:

W przypadku braku akceptacji powyższych zmian, klientom Plusa przysługuje prawo wypowiedzenia umowy. Warto jednak pamiętać, że powyższe zmiany wynikają bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa. W związku z tym, w przypadku skorzystania z wypowiedzenia przed upływem czasu oznaczonego, na jaki została zawarta umowa, Polkomtel będzie uprawniony do dochodzenia od klientów zwrotu przyznanej ulgi przewidzianej w umowie. Ewentualne oświadczenie o wypowiedzeniu umowy powinno zostać złożone do 1 stycznia 2023 roku.