Poczta Polska ma nowe rozwiązanie dla sklepów internetowych
Od początku listopada klienci biznesowi Poczty Polskiej mogą korzystać z aplikacji Elektroniczny Nadawca do integracji eSklepów.

Moduł jest przeznaczony dla osób posiadających sklep na PrestaShop i korzystających z Elektronicznego Nadawcy. Nowe rozwiązanie pozwala na przygotowanie przesyłek do nadania, generowanie dokumentów nadawczych w formie elektronicznej, powiązanie metody dostawy z usługami Poczty Polskiej oraz zaimplementowanie mapy odbioru w wyznaczonym punkcie. Wtyczka jest dostępna na stronie internetowej Elektronicznego Nadawcy.



PrestaShop to kolejny dostawca oprogramowania, którego usługi sklepów internetowych zostały zintegrowane z Pocztą Polską. Funkcjonalności Elektronicznego Nadawcy są już dostępne dla innych dostawców, m.in. Comarch Optima, WF-Mag, platformy Shoplo, IdoSell, SOTE czy Baselinker.
Poczta Polska chce dogonić InPolst w kwestii usług dla sklepów Internetowych. Firma oferuje obecnie największą w Polsce sieć punktów odbioru, których jest już 12 tys. Przesyłki można odebrać w placówkach Poczty, automatach pocztowych, sklepach Żabka i Freshmarket, na stacjach paliw Orlen oraz w kioskach Ruchu. Niektóre z nich są dostępne przez całą dobę, chociaż największy sukces zapewne odniosą automaty. O ile ich siatka zostanie odpowiednio rozbudowana. Przewagą Paczkomatów Inpostu jest właśnie dostępność przez całą dobę.
Poczta rozwija również usługę prostego zwrotu towaru. Tutaj wzorem również jest InPost i podobna usługa świadczona klientom sklepów dostępnych na Allegro.