W Polsce ruszył darmowy operator komórkowy. Mało kto go chce

Działający od września 2022 r. wirtualny operator Fonia starał się znaleźć swoje miejsce na rynku, oferując darmowe usługi w zamian za wyświetlanie reklam i kuponów rabatowych. Teraz przekonuje, że Polacy nie chcą darmowej telefonii i prezentuje swoją nową odsłonę.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
99+
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
W Polsce ruszył darmowy operator komórkowy. Mało kto go chce

Fonia (Fonia.app) to operator mobilny MVNO (działający na infrastrukturze Plusa), który oficjalnie wystartował pod koniec września 2022 r., choć już wcześniej kusił w mediach społecznościowych zapowiedzią darmowych usług. Obietnicę spełnił, proponując nielimitowane i darmowe usługi – połączenia, SMS-y, MMS-y i internet 5G. Jedynym warunkiem było zgoda na wyświetlanie w smartfonie reklam i kuponów rabatowych

Dalsza część tekstu pod wideo

Operator przekonuje, że dzięki takiej ofercie sieć stała się popularna, a głównym benefitem, jakim do tej pory cieszą się jej użytkownicy, są kupony rabatowe i program Cashback. Mimo tego Fonia wprowadza zmiany.

Dzięki doświadczeniom pierwszych kilku tysięcy klientów poznaliśmy ich potrzeby i nauczyliśmy się je realizować

 – powiedział Tomasz Mazek, Członek Zarządu Fonia Telecom Sp.z o.o.

Jak wyjaśnia operator, przez sześć miesięcy trwały analizy ilości wykorzystywanego transferu danych oraz sposobu korzystania z aplikacji zakupowej: kuponów rabatowych oraz ofert cashback, czyli zwrotów za wydatki. Użytkownicy chętnie wypełniali też ankiety, dzięki którym operator dowiedział się, jak oceniane są jego usługi, a także co można w nich udoskonalić. 

Polacy nie oczekują w pełni darmowych usług

Głównym wnioskiem z tych analiz było stwierdzenie, że użytkownicy nie oczekują w pełni darmowych usług. Według Fonii klienci są w stanie ponosić pewne koszty, ale w zamian oczekują większych pakietów internetu i atrakcyjnych zniżek w sklepach.

Wszystkie te czynniki zaowocowały nową odsłoną oferty Fonii, nieformalnie nazywaną Fonia.app 2.0. Oferta w tej wersji jest już dostępna od jakiegoś czasu, dopiero teraz jednak firma poinformowała o tym oficjalnie.

Największe zmiany dotyczą rozwoju portalu zakupowego. Platforma Fonia dostępna jest teraz dla wszystkich, bez konieczności posiadania karty SIM z logo Fonia i korzystania z usług mobilnych. Bezpłatna rejestracja gwarantuje dostęp do kuponów zniżkowych oraz programu Cashback. Jest to oferta o nazwie Fonia Free.

Klienci mogą se też zdecydować na subskrypcję Premium w cenie 99,99 zł na rok (lub 15,99 zł miesięcznie). W niej również nie ma usług mobilnych, ale za to cashback wzrasta aż do 30%. Roczna oszczędność zdaniem operatora może sięgnąć nawet 1000 zł. Fonia w planie Premium obiecuje też zwiększone rabaty i ekskluzywne kody promocyjne.

Użytkownicy, którzy chcą korzystać z usług mobilnych, powinni wybrać subskrypcję Premium+, która kosztuje 129,99 zł na rok lub 19,99 zł miesięcznie. Oprócz karty SIM użytkownik otrzymuje dodatkowo wszystkie zakupowe przywileje pakietu Premium, do tego 40 GB internetu miesięcznie, a także rozmowy i SMS-y bez limitu. 

W Polsce ruszył darmowy operator komórkowy. Mało kto go chce

Jak wylicza operator, dzięki ofercie Premium+ roczna oszczędność na rachunkach telefonicznych wynosi około 350 zł.

W najnowszej wersji aplikacji zadebiutowały też dodatkowe funkcje: przeglądarka gazetek promocyjnych z łatwym dostępem do ofert najpopularniejszych sklepów w Polsce czy zapowiadany skaner paragonów, dzięki któremu Fonia.app jako pierwsza na rynku nalicza Cashback również przy transakcjach stacjonarnych.

Nowa platforma zakupowa Fonii dostępna jest w wersji mobilnej (Google Play i AppStore), a teraz także w wersji desktopowej na stronie fonia.app.