DAJ CYNK

Blokujesz reklamy w darmowej wersji Spotify? Od marca serwis może usunąć twoje konto w serwisie

Sebastian Górski

Prawo, finanse, statystyki

Spotify zaktualizowało niedawno warunki świadczenia usług, z których wynika, że serwis zamierza zabrać się za użytkowników blokujących reklamy serwowane w  darmowej wersji.

Zgodnie z nowymi warunkami świadczenia usług, już od 1 marca Spotify może wyłączyć konta użytkowników, którzy korzystają z narzędzi do blokowania reklam w darmowej wersji serwisu. A takich osób wcale nie jest mało. Jak donosi serwis The Verge, w 2018 roku nawet 2 mln użytkowników (a zatem około 2 proc. wszystkich użytkowników darmowej wersji Spotify) korzystało z blokerów reklam.

Oczywiście ewentualne konsekwencje dotyczą wyłącznie użytkowników darmowych kont, którym Spotify serwuje reklamy. Część z nich omija je za pomocą zmodyfikowanych wersji aplikacji albo samemu tworzy stosowne narzędzia. Przedstawiciele szwedzkie serwisu streamingowego zapewniają, że mają przynajmniej kilka sposobów mierzenia i monitorowania tego typu niepożądanych praktyk.

Zobacz: Spotify w końcu zaczyna na siebie zarabiać. Liczba użytkowników Premium podskoczyła do 96 mln
Zobacz: Spotify za darmo przez 60 dni. Promocja z okazji Walentynek
Zobacz: Spotify z dedykowanym trybem samochodowym. Aplikacja ma dodatkowy, uproszczony wygląd interfejsu

Jak informowaliśmy już wcześniej wyniki Spotify po czwartym kwartale 2018 roku wskazują na miesięczną liczbę aktywnych użytkowników na poziomie 207 mln, z czego aż 96 mln stanowią użytkownicy płatnej subskrypcji Spotify Premium.  W Europie jest ich najwięcej, bo aż 40 proc. Po Q4 2018 przychód całej firmy jest szacowany na 1,5 mld euro, z czego 89 proc. pochodzi od użytkowników płatnych subskrypcji Premium.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Spotify

Źródło tekstu: Phone Arena